La reforma de la Via Laietana s’encalla i divideix l’Ajuntament

Desembre 9, 2007

La reforma de la Via Laietana continua en via morta. Un dels projectes de l’Ajuntament que van quedar pendents en el mandat passat podria patir encara més retards, tenint en compte les desavinences internes que el mateix Ajuntament de Barcelona arrossega sobre la necessitat de reduir el nombre de carrils de trànsit i cedir espai als vianants

Carles Sabaté
La reforma de la Via Laietana continua en via morta. Un dels projectes de l’Ajuntament que van quedar pendents en el mandat passat podria patir encara més retards, tenint en compte les desavinences internes que el mateix Ajuntament de Barcelona arrossega sobre la necessitat de reduir el nombre de carrils de trànsit i cedir espai als vianants. De moment només sembla assegurat poder eliminar un dels cinc carrils i ampliar les voreres un metre i mig per banda amb l’espai guanyat als cotxes.

La regidoria de Mobilitat limita l’abast de la reducció de carrils
La nova regidora de Ciutat Vella, Itziar González, manté l’objectiu de “pacificar al màxim la Via Laietana”. De moment té previst “obrir un procés de debat i diàleg amb totes les entitats i veïns implicats per tal de parlar-ne. A la fi, la Via Laietana, com tot Ciutat Vella, acabaran sent allò que els ciutadans decideixin”. González apostaria per reduir dos carrils de trànsit, en lloc d’un.

En canvi, el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, ha advertit que no es poden treure carrils de circulació privada ni el carril bus d’aquesta artèria que divideix el Barri Gòtic, la Ribera i Sant Pere, però que també uneix l’Eixample i la façana marítima. Narváez tem que les obres que afectaran els pròxims anys la ronda de Sant Antoni (entre el metro i el mercat) i la Boqueria col·lapsin les vies d’accés oest de Ciutat Vella, i no vol escanyar més el trànsit privat per la part est. Les limitacions al trànsit ascendent privat a la Rambla han reduït en un miler el gruix dels vehicles que hi circulen diàriament, però l’artèria encara registra força vehicles de repartiment i serveis. De fet, la prohibició no afecta el sentit descendent perquè l’abastament de la Boqueria no ho permet.

Mandat passat
L’antic regidor de Ciutat Vella i ara primer tinent d’alcalde, Carles Martí, no se’n va sortir en l’intent d’eliminar dos carrils de la Via Laietana. L’objectiu era deixar els dos descendents i un de pujada exclusiu per al transport públic, però els cinc actuals continuen en marxa. Encara menys sort va tenir la proposta d’Imma Mayol (ICV) de deixar l’avinguda amb només dos carrils per a autobusos, un en cada sentit.

Quatre anys més tard, el bipartit en minoria intenta de nou afrontar la reforma. Faria bé el govern del consistori de buscar complicitats entre l’oposició majoritària i d’afrontar amb celeritat la millora d’unes voreres malmeses pel seu ús intensiu i per l’allargament de l’espera d’una reforma pendent. La connexió entre el Barri Gòtic, la Ribera i Santa Caterina continua pendent d’aquesta obra.

Avui
09-12-07

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: