Estimat alcalde de Barcelona

octubre 10, 2009

Empar Moliner (Avui)

Senyor Jordi Hereu, he llegit una informació del periodista Edwin Winkels que l’afecta a vostè. Diu que a la Zona Franca hi ha una plaga de mosquits tigre, que “es colen fins i tot a l’ambulatori de la Marina i la biblioteca Francesc Candel, on molesten sense descans metges, pacients i lectors”. Però es veu que les últimes setmanes la plaga ha agafat unes proporcions tan salvatges que vostè “va haver de canviar el lloc d’una reunió amb el Cercle d’Empresaris Holandesos de Barcelona, que estava previst que se celebrés a l’esmentada biblioteca”. Es veu que dilluns els organitzadors de l’acte van ser picats per les bèsties. I és per això que es va decidir fer l’acte a l’Ajuntament.

Ho trobo molt bé. No es pot pas fer un acte amb uns holandesos i que surtin tots picats. La picada del mosquit tigre fa molt de mal. Sobretot les primeres vegades. (Després ja t’hi acostumes, com al dolor crònic.)

Aquesta solució de vostè, senzilla i genial, com totes les seves, m’ha inspirat aquesta carta. Ja veurà. Com que encara estic empadronada a Barcelona, se suposa que ajudo, amb els meus impostos (i alguna multa merescudíssima) a pagar el sou de la Telma Ortiz. De manera que no em fa vergonya demanar-li que em torni el favor (perquè no em negarà que li faig un gran favor pagant-li el sou de la Telma Ortiz).

Miri. Jo, aquesta nit, també tinc un acte amb uns holandesos. Hem de sopar i fer la mica de tertúlia amb uns whiskets. Però també patim els atacs del mosquit aquest. Per això li demano humilment que em deixi venir a fer l’acte a l’Ajuntament. No li demano més del que vostè s’ha demanat a vostè mateix. I no pateixi per si ara l’Ajuntament se li omple de veïns de la Zona Franca. Ells són de natural estoic i sabran entendre que aquesta versió laica de les plagues bíbliques és en el fons per enfortir-los.

Deixa un comentari

