Revés contra la publicitat de l’Ajuntament

març 26, 2009

El Consell de l’Audiovisual obliga Hereu a retirar una campanya
Alerta que exhibia la gestió, no serveis públics

Carles Sabaté (Avui)

L’Ajuntament de Barcelona canviarà una campanya publicitària perquè vulnerava la llei que regula la publicitat institucional. La campanya Fent Barcelona que va iniciar-se el 18 de març serà substituïda per una de similar, però que només publicitarà l’existència d’una exposició on el consistori explica el pla d’actuació municipal 2007-2011. Fins ara, la campanya publicitava el programa de govern municipal per al mandat i el nombre d’equipaments, pisos, biblioteques o serveis de tota mena que es faran els pròxims dos anys.

La modificació de la campanya parteix d’una denúncia dels grups municipals de CiU i el PP al Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). L’entitat que vetlla pel contingut de les emissions a les televisions i ràdios catalanes va instar ahir l’Ajuntament a retirar la campanya perquè “destaca la gestió o els objectius assolits pel govern de l’Ajuntament”, segons el seu comunicat. Les administracions només poden informar o comunicar als ciutadans aspectes relacionats amb els serveis que ofereixen, però sense vantar-se’n de la gestió, com feia la campanya Fent Barcelona. L’Ajuntament no retirarà la campanya, sinó que la modificarà per promoure l’exposició que explica el pla de govern del mandat. El consistori no va informar ahir del cost de la campanya inserida als mitjans de comunicació. Només el disseny superava el quart de milió d’euros.

Responsabilitats i crisi
El president del grup municipal de CiU a l’Ajuntament, Xavier Trias, responsabilitza directament l’alcalde Jordi Hereu de la “vulneració flagrant de la llei. Si l’alcalde vol fer campanyes d’autobombo, que les pagui el seu partit”, va queixar-se Trias. El president del grup del PP, Alberto Fernández Díaz, considera que el revés del CAC a la campanya posa de manifest el caràcter “sectari d’Hereu”. Fernández lamenta “l’autobombo del govern municipal amb fons públics”. Tant CiU com el PP critiquen que l’episodi es produeixi en temps de crisi. El cost de les campanyes de publicitat municipals i la seva semblança amb les del PSC sempre han generat polèmica política a l’Ajuntament.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: