La demanda de locals comercials cau un 20% a Barcelona i els preus baixen fins a un 25%

febrer 17, 2009

(El Periódico)

La demanda de locals comercials a Barcelona va caure un 20% el segon semestre del 2008, en relació amb els primers sis mesos de l’any, i els preus van baixar fins a un 25% en alguns casos, segons l’últim informe del mercat de comercials de l’assessora immobiliària Jordà & Guasch.

La inversió en locals comercials també va disminuir considerablement per les restriccions en el crèdit, unida a la recessió econòmica global i a l’atonia que presenta el mercat immobiliari els últims mesos. En aquest sentit, l’opció del lloguer segueix guanyant punts davant la compra i va representar un 92% del total de la demanda d’establiments comercials a la capital catalana entre el juny i el desembre de l’any passat.

Pel que fa a la superfície, el 81% de locals comercials són inferiors als 200 metres quadrats, segons l’estudi. El descens de locals requerits pel sector de l’automoció ha propiciat la baixada de la demanda en superfícies superiors als 1.000 metres quadrats.

Plena ocupació a Pelai i Portaferrissa

Així mateix, les rendes van disminuir entre un 10% i un 15% en eixos comercials com l’avinguda Diagonal, entre Francesc Macià i passeig de Gràcia, i al mateix passeig de Gràcia. Els preus es van mantenir al Portal de l’Àngel, mentre que van caure entre un 20% i un 25% als eixos comercials secundaris, com Gran de Gràcia, Sants, Fabra i Puig, la zona alta i Sant Andreu.

Quant a ocupació, tant el carrer de Pelai com el de Portaferrissa els locals estan ocupats al 100%, i al Portal de l’Àngel i el passeig de Gràcia, on habitualment la taxa de disponibilitat és zero, aquesta vegada és de l’1,5%. L’avinguda Diagonal en el tram entre el passeig de Gràcia i la plaça de Francesc Macià es la via que presenta més disponibilitat, amb el 3,25% dels locals buits.

L’oferta de locals a la segona línia, allunyada del centre, va en augment, amb un 30% més de locals disponibles respecte a l’últim semestre del 2007.

Salut i bellesa, el sector més actiu

L’anàlisi subratlla que les grans firmes, principals arrendatàries dels locals de les primeres línies comercials, han adoptat actituds més conservadores respecte al preu dels traspassos habituals fins fa uns mesos a les àrees amb menys rotació i disponibilitat.

Per sectors d’activitat, els més dinàmics són els de serveis, ús per al qual es destinen el 22% dels locals comercials. Dins d’aquesta àrea d’activitat, hi ha negocis especialment actius, com les franquícies de salut, bellesa i benestar. L’hostaleria i la restauració representen el segon sector més actiu en la demanda de locals, amb un 19%.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: