El bus gratuït que paga Adif als usuaris del pont de Riera d’Horta no satisfà els veïns de Sant Andreu

Febrer 4, 2009

Insisteixen a demanar un bus llançadora i es queixen de falta d’informació

Virtudes Pérez (El Punt)

Des que la setmana passada van començar els treballs per enderrocar del pont de Riera d’Horta, una de les principals connexions entre Sant Andreu i Sant Martí, els veïns que necessitin fer aquest trajecte poden agafar gratis un autobús de la línia 36, que ha desviat el seu recorregut amb motiu de les obres. Aquesta solució no satisfà els veïns de Sant Andreu, que són partidaris de posar un bus llançadora i es queixen de falta d’informació. Adif assegura que ha enviat unes 3.000 cartes als afectats.

L’enderroc del pont de Riera d’Horta, motivat per l’avanç de les obres del tren d’alta velocitat (TAV), suposa un trastorn important, ja que aquest pont era un dels pocs passos habituals de vehicles i vianants entre Sant Andreu i Sant Martí. La solució consensuada entre el gestor ferroviari Adif, l’Ajuntament de Barcelona i Transports Municipals de Barcelona (TMB) per alleugerir el problema passa per facilitar un carnet als veïns que ho sol•licitin perquè puguin pujar gratis a l’autobús de la línia 36 des de la part alta de la rambla de Prim fins a l’inici de la rambla 11 de Setembre.

En menys d’una setmana, ja han sol•licitat el carnet a Adif més d’un centenar de persones, però les associacions de veïns de Sant Andreu de Palomar, Sant Andreu Sud i Verneda Alta han fet públic un comunicat en què critiquen la mesura i insisteixen a demanar un bus llançadora. «Han triat l’opció més complicada quan tant els veïns com el tècnic del grup de mobilitat proposaven un bus llançadora», va explicar ahir el president de Sant Andreu, Genís Pascual, que assegura que l’autobús 36 «és un dels que té menys freqüència de pas».
Pascual es queixa també de falta d’informació i lamenta que ningú els hagi avançat la solució en una reunió de treball i que s’hagin hagut d’assabentat per les cartes que Adif ha enviat «només als veïns de la zona més propera al pont».

«L’OPCIÓ MÉS VIABLE»
Ahir tant Adif com l’Ajuntament van assegurar que s’havia escollit «l’opció més viable» i que s’havien enviat prop de 3.000 cartes als veïns, a banda de penjar cartells informatius als portals. Fonts del districte de Sant Andreu van aclarir, a més, que s’havia desestimat el bus llançadora «perquè no permet viatjar a menors» i van reconèixer que l’última reunió amb els veïns es va celebrar a final de novembre, quan encara hi havia tres alternatives: el bus llançadora, la línia 36 i la construcció d’una passera.

Fonts de TMB van assegurar, a més, que la 36 és una «línia mitjana», el que vol dir que de dos quarts de nou del matí a dos quarts de nou del vespre «té una freqüència de pas d’entre 12 i 14 minuts». De tota manera, TMB no veu cap inconvenient a augmentar la freqüència de pas dels autobusos. «Si cal reforçar aquesta línia amb més autobusos, es farà, i el cost anirà a càrrec d’Adif, tal com marca l’acord», van subratllar les mateixes fonts.

Adif, que insisteix que «el procediment de comunicació ha estat l’habitual», es va mostrar també disposada a estudiar un augment de la freqüència de pas dels autobusos de la línia 36 «per reduir l’impacte que les obres tenen per als veïns».

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: