La crisi del sector posa en perill el Saló de l’Automòbil

gener 29, 2009

ABSÈNCIES Les grans marques anuncien que no assistiran a l’esdeveniment a causa de la situació que viu la indústria
NO RENÚNCIA Fira de Barcelona vol convèncer els fabricants i manté la celebració del certamen

Xavier Alegret

La celebració del Saló de l’Automòbil està en l’aire. Fira de Barcelona manté la intenció de tirar-lo endavant tot i que ahir les setze marques adherides a la patronal espanyola de fabricants, Anfac, van decidir no assistir-hi. El motiu de les marques per no anar al saló, que ha de tenir lloc al mes de maig, és que “la celebració d’aquest tipus d’esdeveniments no es correspon amb la gravíssima situació que viu el sector”, segons va informar l’Anfac en un comunicat.

Seat, Audi, Volkswagen, Skoda, Nissan, Peugeot, Citroën, Renault, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Smart, Opel, Chevrolet, Saab i Santana són les marques que fabriquen a l’Estat i estan adherides a l’Anfac. La renúncia d’alguna d’aquestes empreses ja era pública, com ara la de Citroën, però la negativa de les principals marques fa planar l’interrogant sobre la celebració del saló.

Tot i els entrebancs, l’organització del saló està decidida a dur-lo a terme. El seu president, Enrique Lacalle, va assegurar en declaracions a TV3 que es farà vinguin les marques que vinguin. A més, el saló trucarà “una a una” a totes les marques, tant les adherides a l’Anfac com les de la patronal d’importadors, Aniacam, perquè vinguin al saló. L’Aniacam agrupa fabricants com ara Toyota, Honda, Fiat, Alfa Romeo, BMW, Volvo, Mitsubishi, Suzuki, Mazda i Kia, entre d’altres, cap dels quals ha renunciat, de moment, a assistir al saló.

Les institucions han posat facilitats perquè les marques siguin al saló i el Congrés de Diputats va aprovar al novembre un paquet de beneficis fiscals per a aquelles que hi vagin. Lacalle va assegurar que l’assistència és gairebé “gratis” i que “no es pot fer gaire cosa més” per fer venir les marques.

Sense marxa enrere

Sembla difícil que les marques accedeixin a assistir al saló després de prendre la decisió conjuntament. A més, la mesura ja s’ha adoptat en altres països. Nissan va assegurar ahir que la decisió no té marxa enrere, perquè és de la multinacional, que, de fet, ja ha renunciat al Saló de Detroit.

Advertisements

Una resposta to “La crisi del sector posa en perill el Saló de l’Automòbil”

  1. Josep Says:

    M’agradaria saber si es poden trobar entrades gratuïtes en algun lloc per al saló de l’automòbil d’enguany. Moltes gràcies.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: