Veïns de diferents barris denuncien petits nyaps que entorpeixen la seva vida diària, com una jardinera que obstrueix la sortida d’una rampa al Clot

Setembre 18, 2008

La notícia del lector, Maria Ortega (Avui)

Una rampa amb final sorpresa, un tram de carril bici no apte per a cardíacs, un contenidor ben pensat però mal utilitzat o un pas de vianants escurçat per tot arreu. No, no és l’anunci de cap parc d’atraccions. Són algunes de les sorpreses que amaga el disseny a Barcelona i que han aixecat dubtes en veïns de diferents barris. Això sí, només alguns.

La primera aturada d’aquesta particular visita turística per la Barcelona del disseny ens porta fins al Parc del Clot, on, amb la voluntat de facilitar les coses a les persones amb mobilitat reduïda, hi ha una rampa que permet salvar l’obstacle de les escales. O, com a mínim, ho podria semblar. Al final de la rampa, però, hi espera una jardinera que l’ocupa pràcticament de punta a punta.

Si bé és cert que aquesta mesura anul•la tota possibilitat de practicar skating o altres esports a la rampa, no ho és menys que, de retruc, anul•la tota la seva utilitat, tal com denuncia la Maria Garcia, veïna del barri i usuària de les instal•lacions d’aquest parc. Fa dies que s’ho mira i encara no s’ho explica.

La següent parada ens porta fins al carril bici que s’ha instal•lat al carrer Comte d’Urgell. Concretament a l’alçada del carrer Marquès del Campo Sagrado- a la confluència amb la ronda de Sant Pau- hi ha una benzinera que fins fa poc estava centrada a la vorera, però amb la reforma d’aquest tram de carrer va acabar situada a tocar de la calçada.

Ara a aquesta benzinera li han muntat un carril bici al voltant, de manera que queda al bell mig del carril. Per a sorpresa dels treballadors d’aquest establiment, la setmana passada, de la nit al dia, es van trobar una franja de pintura vermella a terra per tal d’advertir als ciclistes la presència de la benzinera. Aquests treballadors, de moment, s’ho prenen amb bon humor: “Haurem de fer una llista d’accidents, perquè hi haurà molts ciclistes que no s’esperaran que, de sobte, els cotxes envaeixin el seu carril per fer benzina. A més a més, molts vehicles també giren per Marquès de Campo Sagrado. Els ciclistes hauran de passar per aquí amb tots els sentits posats per evitar-se ensurts”. La benzinera oculta és un dels nous obstacles que amagarà Barcelona a curt termini. Però n’hi ha més i de més antics.

En Rafel Oriol es queixa, per exemple, de la posició d’un contenidor a la cantonada de Marina-Aragó. Denuncia les males pràctiques del camió de la neteja, que el deixa sistemàticament mig enfilat sobre la vorera, de manera que el pedal per obrir-lo queda travat, i en fa molt difícil l’ús. Assegura que aquesta situació es repeteix a molts xamfrans. Ben pensat, però mal utilitzat. Continuem?
Menys metres

La darrera parada d’aquesta ruta ens porta fins al bell mig de l’Eixample, on en Josep Coll reclama “els metres de rigor” en el pas de vianants que creua Enric Granados a l’alçada de Còrsega. La meitat d’aquest espai per a vianants està, de fet, a la zona on estacionen els vehicles i el forat d’un escocell encara en resta més metres. El resultat és una rampa escapçada en aquest punt de la ciutat. “No està ni ben calculat ni ben pensat”, remarca en Josep. Un element més en aquesta ruta per la Barcelona del disseny que, de ben segur, podria trobar més parades.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a Maria Garcia, Rafel Oriol i Josep Coll, de Barcelona.
barcelona@avui.cat

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: