Ara sí, tramvia per la Diagonal

Setembre 9, 2008

El PSC canvia de parer i l’alcalde Hereu anuncia per sorpresa que vol connectar els dos tramvies
El projecte no està recollit en el PAM
La proposta, rebuda favorablement

Maria Favà (Avui)

L’Ajuntament de Barcelona i el PSC, que havien rebutjat connectar els dos tramvies de la Diagonal al•legant les dificultats que suposava l’obra, han canviat de parer d’improvís. L’alcalde Jordi Hereu va anunciar ahir de sobte que volia una Diagonal pacificada, amb pocs cotxes i molt transport públic i amb els dos tramvies (el Trambaix i el Trambesòs) connectats per donar continuïtat a la línia. L’alcalde va fer aquest anunci al matí a pèl, sense aportar cap plànol i a poques setmanes de l’aprovació del PAM (Pla d’Actuació Municipal), en què no figura el projecte.

Hores després el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Ramon García-Bragado, i la regidora de l’Eixample, Assumpta Escarp, van haver de comparèixer davant els mitjans per donar l’argumentació de l’anunci de l’alcalde. Van explicar que s’hauran de fer cinc estudis específics com a pas previ per elaborar el projecte i que també s’obrirà un torn de consultes amb les entitats per poder tirar endavant el pla. Aquests treballs previs duraran un mínim d’un any; la redacció del projecte executiu, un any i mig més; i no es preveu que les obres per adaptar la Diagonal a la nova filosofia puguin començar abans del pròxim mandat. És a dir, tres anys.

García-Bragado i Escarp van defensar el projecte i el canvi de postura municipal al•legant que en els últims anys han canviat “moltes coses” en l’àmbit de la mobilitat que fan possible aquesta transformació tan radical de la Diagonal, que es vol incloure en la celebració del 150è aniversari del Pla Cerdà. Entre les “coses” que han canviat, García-Bragado va esmentar el boom de la bicicleta, que ha modificat fins i tot el concepte de distàncies dins de la ciutat; la reducció del trànsit, que s’estima en un 8% gràcies a la implantació de les àrees verdes d’aparcament; l’eixamplament de les voreres i les noves àrees 30, que obliguen a circular a aquesta velocitat.

Escarp va avançar que amb la reconversió de la Diagonal s’eliminarà el 75% del trànsit que es considera que utilitza aquest via només de pas. La resta, segons va afirmar, és trànsit intern. Un dels estudis se centrarà en el subsòl de la Diagonal per renovar el clavegueram, crear galeries de serveis i fer una nova xarxa d’aparcaments subterranis.

Sempre en contra
L’anunci va rebre el suport immediat de les entitats veïnals. D’altra banda, CiU va aplaudir el projecte, però discrepa de les formes. “Estàvem pactant un acord sobre les infraestructures que s’havia de signar la setmana que ve i el PSC no havia dit res del tramvia”, va explicar Trias a l’AVUI, i va recordar que el seu grup sempre havia estat a favor de la connexió mentre que el PSC encara no fa dos anys s’hi manifestava en contra.

Jordi Portabella, líder d’ERC a l’Ajuntament, també va aplaudir la decisió i va apostar per col•locar les vies del tramvia en un carril central per evitar interferències amb el trànsit.
L’anunci d’Hereu es produeix quatre dies després que inaugurés el curs rebent una bronca dels veïns del Clot per les obres de l’AVE i quan l’oposició ha redoblat les crítiques per la seva manca d’iniciatives.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: