Barcelona acomiada l’estiu amb una vintena d’obres en marxa

Setembre 1, 2008

Els punts negres es mantenen entre Aribau i el passeig de Gràcia, l’entorn de Lesseps i la Marina
Les obres del túnel de l’AVE entre els carrers de Mallorca i Clot s’uneixen als projectes en curs

Albert Ollés (El Periódico)

Els barcelonins que se’n van anar de vacances d’estiu deixant al seu darrere una ciutat plena d’obres es trobaran avui, el dia més multitudinari de tornada a la feina, amb un paisatge molt similar. Una vintena de projectes, dels 30 que conformaven el mapa d’obres estivals, continuen encara en marxa al tractar-se d’obres de gran envergadura relacionades amb la millora de l’espai públic i, sobretot, de la deficitària xarxa d’infraestructures de la capital catalana.

Els principals punts negres de la ciutat, la majoria amb restriccions de trànsit incloses, es concentren en tres zones geogràfiques. La primera d’elles s’ubica al centre de l’Eixample, a la cruïlla entre els carrers d’Aribau i Rosselló i el passeig de Gràcia. Aquí convergeixen les obres de millora de l’accessibilitat a l’estació de metro de Passeig de Gràcia (L-3) amb les de l’intercanviador de les línies L-3 i L-5 a la parada de Diagonal i amb la construcció d’un pou de ventilació de la L-5. Una mica més cap al mar, al carrer de Tarragona, la millora de l’accessibilitat de la parada que duu el mateix nom de la L-3 no s’ha acabat a temps i segueix en obres.

Un altre focus d’activitat, que ja fa tres anys que dura encara que ja s’està acostant al final, és el de la reforma de la plaça de Lesseps i la seva continuïtat per la Ronda del Mig fins al carrer de Balmes. A finals d’any està previst que s’inauguri la reurbanització d’aquesta plaça, malgrat el retard sofert aquest estiu en el muntatge de les pèrgoles que remataran tot el conjunt. Al mateix ritme està avançant la reducció de carrils, l’ampliació de les voreres i la renovació de les mitjanes de la Ronda General Mitre.

ESTACIONS DE LA L-9
El tercer punt conflictiu, més lluny del centre, és entre els barris de la Marina del Port i la Marina del Prat Vermell, amb el passeig de la Zona Franca i les obres de construcció de la línia L-9 del metro com a fil conductor. Les obres es concentren actualment en la construcció de les parades de Foc Cisell i Foneria. Aquesta nova línia, que travessarà la ciutat de Llobregat a Besòs i serà la més llarga d’Europa, manté obres a la futura estació de la plaça de Sanllehy (a la Salut) i a l’estació de metro de la Sagrera, a la intersecció entre Felip II i Meridiana.

Tampoc s’ha acabat, com estava previst, la construcció de col.lectors a la carretera de Miramar (al parc de Montjuïc), el carrer de Mèxic (la Font de la Guatlla) i el de Cantàbria (entre Sant Martí de Provençals i la Verneda i la Pau), respectivament. Una cosa semblant passa amb la canalització d’aigua freàtica per al parc de la Ciutadella.

EL NOU TRAÇAT DEL TRAMBAIX
La modificació del traçat del Trambaix a la carretera de Collblanc segueix el seu curs, encara que ahir es va posar fi al tall del servei que s’ha viscut des del 25 d’agost entre Can Rigalt i la plaça de Francesc Macià. Trigarà més a arribar el final de la reforma de la plaça de les Glòries i el seu entorn. La primera fase de la desconstrucció del tambor viari no s’acabarà fins al desembre i s’esperen, a partir de llavors, restriccions importants.

A aquestes obres es van unir el 19 d’agost els primers talls de trànsit per la construcció del túnel de l’AVE que travessarà la ciutat. Les principals afectacions són al carrer de Mallorca, entre la Meridiana i Espronceda, i al del Clot, entre Espronceda i Felip II.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: