L’AVE i la L-9 omplen d’obres el barri de la Sagrera i el seu entorn

Agost 19, 2008

Una vintena de projectes estan en marxa als carrers que envolten les dues infraestructures
La transformació inclou la reurbanització dels eixos viaris i la renovació del paviment

Albert Ollés (El Periódico)

A Barcelona, no és només la sort la que va per barris. Una cosa similar passa amb les obres relacionades amb les noves infraestructures que, després de donar una mica de descans a Sants i el seu entorn, s’han desplaçat ara a l’altre extrem de la ciutat, el del barri de la Sagrera. Com si es tractés d’un trasllat, les grues, les bastides i les tanques se n’han anat cap a l’extrem sud del districte de Sant Andreu, amb el túnel de l’AVE i la línia L-9 del metro com a principals protagonistes.
Una combinació que inclou altres projectes paral.lels de reurbanització i renovació del paviment dels principals eixos viaris, i que en aquests moments suma una vintena d’actuacions en marxa. Totes es concentren al reduït triangle que formen el barri de la Sagrera i els adjacents de Navas i del Congrés i els Indians, cosa que ha complicat de manera notable la mobilitat a la zona i la tranquil.litat dels veïns.

NOUS EDIFICIS
Aquests últims ja fa temps que estan vivint la lenta però profunda transformació que convertirà aquest espai en un dels nous centres de Barcelona. Diversos plans urbanístics relacionats amb l’arribada de l’AVE a la Sagrera ja s’han culminat en els últims anys, i això ha significat l’aparició de nous edificis i la reconfiguració de l’espai públic.

La reforma dels carrers de Martí i Molist i de Clara Zetkin, i la remodelació de la plaça de la Hispano Suiza es van inaugurar el març del 2007, tot i que el cas més notori és el de l’eix del carrer de Garcilaso i el seu entorn, que encara està en obres entre la Meridiana i el carrer de la Sagrera. També segueix en marxa la reurbanització del carrer de Costa Rica entre Ciutat d’Elx i la Sagrera, on s’ha construït una promoció de vivendes.

Un altre avançament de grans dimensions va ser la construcció de l’intercanviador de metro i Rodalies de la Sagrera, que va provocar nombrosos talls de trànsit –el més important a l’avinguda de la Meridiana– durant 22 mesos, entre la tardor del 2004 i l’estiu del 2006. Les restriccions es mantenen al carrer de Felip II, entre Joan de Garay i la Meridiana, per la construcció de l’estació de metro de les línies L-4 i L-9.

Aquesta última infraestructura també té presència a la plaça de les Havaneres i a l’avinguda de la Meridiana, entre Felip II i Sant Antoni Maria Claret, on s’està construint una sortida d’emergència de l’estació. També es treballa a la platja de vies on hi havia la terminal de mercaderies, ja gairebé enderrocada.

REASFALTATGE DE SET CARRERS
En aquest mateix espai, entre el pont del Treball i el de Calatrava és on es començarà a perforar el túnel del tren d’alta velocitat. Unes obres que, a partir d’avui, causaran talls i canvis de sentit en uns quants carrers. Alguns d’ells, com el tram de Múrcia entre Navas de Tolosa i Espronceda, s’estan reasfaltant dins del pla municipal previst per a aquest estiu, que suma set actuacions al barri de la Sagrera.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: