El retard en l’execució del Quart Cinturó es xifra en 1.000 milions d’euros

Agost 19, 2008

(El Singular Digital)

El 1996 l’anomenat Quart Cinturó, avui rebatejat com a Autovia Orbital B-40, no es va fer i aquest retard en aquests moments ja significa un cost de 1.000 milions d’euros a l’economia catalana, segons un estudi elaborat per la Cambra de Comerç de Barcelona. Aquesta és la quantitat afegida que hauria generat l’economia catalana si ara fa dotze anys s’hagués construït aquesta nova autovia tal com s’havia compromès el Ministeri de Foment al seu moment.

Tenint en compte aquesta dada, en un comunicat la Cambra de Comerç de Barcelona exigeix “al Ministeri de Foment que acceleri la tramitació i execució d’aquesta vital infraestructura”. No obstant això, el comunicat no esmenta que bona part dels retards en la construcció d’aquesta via es deuen a l’oposició de partits catalans o municipis afectats i no poden ser directament imputats al Ministeri de Foment.

De fet, formacions com ERC o ICV -integrants del tripartit que governa la Generalitat- s’han oposat a aquesta obra escudats en “l’oposició del territori” i aquesta ha patit diversos retards a causa de l’actitud de l’administració catalana. Finalment s’ha optat per construir-la per trams i canviar-li el nom, de manera que ara es denomina al Quart Cinturó Autovia Orbital B-40.

Demanen acceleració
En la nota que ha fet pública avui la Cambra de Comerç de Barcelona s’assenyala: “considerem absolutament necessari accelerar l’execució del tram entre Terrassa i Granollers, d’una vegada per sempre”. “En les circumstàncies actuals de crisi econòmica i restricció pressupostària per part de les administracions públiques, la inversió en una infraestructura tan rendible està més que justificada”, conclou la nota de l’entitat que presideix Miquel Valls.

Segons l’estudi de la Cambra, aquesta via implicaria una producció econòmica addicional d’entre 1.000 i 3.600 milions d’euros dels que entre un 60% i un 70% es quedaria a Catalunya i la resta repercutiria en el conjunt d’Espanya.La taxa interna de retorn se situaria “entre el 17% i el 38%” molt per sobre del mínim requerit per justificar un projecte d’inversió d’aquest tipus.

Aquesta infraestructura viària relaxaria la pressió del trànsit sobre la B-30 i donaria servei a una àrea de 200.000 habitants i un parc empresarial de més de 20.000 empreses i 90.000 treballadors. La construcció de l’autovia orbital de Barcelona servirà per unir la localitat d’Abrera amb Mataró a través de Terrassa i Granollers, connectant les comarques del Vallès Occidental i Oriental amb les del Baix Llobregat i el Maresme.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: