Una obra al carrer fa caure pedres al túnel ferroviari d’Aragó i obliga a tallar Rodalies dues hores i mitja

agost 10, 2008

Adif es planteja presentar denúncia contra l’empresa que soterrava fibra òptica

Xavier Miró (El Punt)

Una obra de soterrament de fibra òptica que es feia ahir al matí al carrer Aragó de Barcelona a l’alçada de Roger de Flor va acabar afectant el servei de Rodalies de Renfe perquè la rasa que es perforava es va fer massa fonda i va malmetre el túnel ferroviari del carrer Aragó. Després que caiguessin pedres al túnel al tram entre el passeig de Gràcia i la Sagrera, es va haver d’interrompre el pas de trens i es van canviar els itineraris de les línies C1, C2, C7 i C10 de Rodalies durant dues hores i mitja.

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) i Renfe van haver d’interrompre ahir al matí durant dues hores i mitja la circulació de trens pel túnel del passeig de Gràcia entre Sants i la Sagrera per motius de seguretat. Una obra de soterrament de cables de fibra òptica que es feia al carrer Aragó va malmetre el túnel perquè la perforació de la rasa es va fer a més fondària de l’autoritzada, segons informava ahir Adif. La perforació va causar danys a la part superior del túnel i va fer caure pedres a la via de manera que, al voltant d’un quart d’onze del matí, la circulació de trens s’interrompia. Els equips de manteniment d’Adif es van desplaçar immediatament a la zona i es va avisar els bombers. Un cop avaluada la situació, la rasa exterior es va reomplir i es van retirar les pedres de la via interior per restablir al més aviat possible la circulació de trens. No va poder ser, però, fins a dos quarts i mig d’una del migdia, unes dues hores i mitja després que es tallés la via. Els trens de la C1 que procedien de Mataró van finalitzar el recorregut a l’estació de França mentre que els trens de la C2 amb origen o destinació a Sant Vicenç de Calders el van finalitzar a l’estació de Sants i els de Vilanova van ser desviats cap al túnel de plaça de Catalunya.

Pel que fa a la línia C7, els trens acabaven el trajecte a l’estació de Sant Andreu Arenal, on els viatgers podien continuar el trajecte cap a Martorell o l’Hospitalet per mitjà de les línies C3 i C4. La línia de l’aeroport (C10) també va estar afectada pel tall al túnel del passeig de Gràcia i els passatgers de l’estació de França van ser traslladats al Prat per mitjà d’un servei especial de bus. Els trens de la línia de Portbou van iniciar i finalitzar el recorregut a Sant Andreu Comtal.

Quan s’interrompia la circulació de trens pel túnel del passeig de Gràcia, el personal d’atenció al client anava informant els passatgers de les alternatives i les andanes de l’estació quedaven totalment buides, amb un tren aturat. Quan el servei es reprenia cap al migdia, desenes de passatgers omplien el primer tren amb destinació Sitges. Quan s’interrompia la circulació de trens pel túnel del passeig de Gràcia, el personal d’atenció al client anava informant els passatgers de les alternatives i les andanes de l’estació quedaven totalment buides, amb un tren aturat. Quan el servei es reprenia cap al migdia, desenes de passatgers omplien el primer tren amb destinació Sitges. Quan s’interrompia la circulació de trens pel túnel del passeig de Gràcia, el personal d’atenció al client anava informant els passatgers de les alternatives i les andanes de l’estació quedaven totalment buides, amb un tren aturat. Quan el servei es reprenia cap al migdia, desenes de passatgers omplien el primer tren amb destinació Sitges.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: