L’ajuntament ampliarà a l’octubre la polèmica campanya’Visc(a)Barcelona’

Juliol 28, 2008

La promoció institucional ha agradat a la majoria dels ciutadans, segons una enquesta del consistori
El municipi prepara nous espots centrats a revaloritzar la FP i promoure l’agència BCN Activa

Rosa Mari Sanz (El Periódico)

Ha agradat a la majoria dels barcelonins, gairebé tots la coneixen i s’ha entès. La campanya institucional Visc(a) Barcelona, promoguda per l’ajuntament, ha complert, doncs, els seus objectius, segons els artífexs, fet que valida encara més la idea amb què es va concebre: convertir l’eslògan (que utilitza el doble joc de paraules visc a i visca) en un recurs publicitari de llarg recorregut que es traslladi a promocions concretes de serveis municipals. Per això, tot i la polseguera aixecada tant per CiU com pel PP, que van arribar a demanar la retirada de la campanya i la van titllar de frívola i de ser un anunci d’autobombo del consistori, aquesta promoció tornarà amb força a l’octubre centrada a revaloritzar la formació professional i potenciar l’agència del desenvolupament BCN Activa. Abans, no obstant, es podrà veure un Visc(a) la Mercè.

Com és habitual després del llançament d’una nova campanya, l’ajuntament va portar a terme, tan bon punt es va acabar, una enquesta per conèixer els resultats d’aquesta promoció publicitada entre el 26 de maig i el 29 de juny. Els espots, que es van idear després que el consistori hagués observat en estudis municipals la satisfacció de la ciutadania de residir a la capital catalana i que han pretès, segons el seu responsable de comunicació, Enric Casas, “promocionar Barcelona i divulgar-ne les qualitats amb una sensació d’alegria, dinamisme i orgull de pertinença”, han tret bona nota.

AL 73,3% LI HA AGRADAT
A gairebé tres quartes parts dels entrevistats (486 barcelonins més grans de 18 anys residents a 16 zones de la ciutat) els ha agradat molt o bastant (al 73,3%). Un nivell global de satisfacció, no obstant, que queda lluny dels anuncis de civisme a les platges del 2005, aquells on un jove era engolit per la sorra després d’apagar una burilla, que van agradar al 96,5 % dels ciutadans i que encara lidera el rànquing dels que van tenir un més bon resultat.

També valoren positivament set de cada 10 enquestats la realització d’aquesta campanya, un fet que va criticar especialment CiU al considerar-la un “escàndol” després de l’evident empipament dels barcelonins pels problemes d’infraestructures dels mesos anteriors. “La campanya va coincidir amb un desencant de la gent en la seva vida quotidiana, però això no és incompatible amb l’orgull de ser barceloní, que és l’únic missatge –diu Casas–. La política tendeix a oblidar que els ciutadans tenen l’habilitat de desxifrar els continguts i saben perfectament qui ha fet i qui paga l’anunci”.

POC IDENTIFICADA
Tot i que no sempre. Perquè malgrat que Visc(a) Barcelona és la campanya institucional que ha tingut una notorietat més gran al llarg dels últims anys (el 89,8% dels entrevistats va dir que la coneixia), un fet que potser va tenir a favor seu la polèmica política generada, una mica més del 60% la van identificar com a pròpia de l’ajuntament. “S’ha de reconèixer que és una xifra baixa i un dels punts febles, i més tenint en compte l’alt nivell de notorietat”, reconeix el director d’estudis d’avaluació del consistori, Màrius Boada, que assenyala com a curiositat que el 12% va associar els anuncis a la Generalitat.

El repte publicitari, apunta Casas, és convertir ara l’eslògan Visc(a) en un referent, un paraigua traslladable a serveis concrets o a promoure valors com la solidaritat i la cultura de la pau, missatges que ERC va demanar que s’incorporessin en futurs espots el 18 de juny passat, quan va salvar la campanya a la comissió de presidència de l’ajuntament durant la qual CiU i el PP van exigir-ne la retirada. I un altre repte de l’eslògan és, al marge d’aconseguir que sigui comparable en popularitat als anteriors Barcelona batega i Barcelona més que mai, no cremar-lo.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: