Els gestors del Bicing afirmen que els barcelonins han d’esperar menys del servei

Juliol 14, 2008

Clear Channel considera injustificat l’allau de crítiques al sistema, que posa a disposició dels usuaris unes 6.000 bicis en gairebé 400 estacions

(El Periódico)

Clear Channel, l’empresa que gestiona a Barcelona el servei de Bicing, considera injustificada l’allau de crítiques que ha rebut aquest sistema de préstec de bicicletes en el seu any i mig de vida, i considera necessari “educar” els usuaris perquè comprenguin les seves limitacions i “rebaixin” les expectatives.

Més de 150.000 ciutadans utilitzen ja a Barcelona el servei de Bicing, l’expansió del qual pels diferents barris de la ciutat està arribant al seu punt final amb unes 6.000 bicicletes posades a disposició dels usuaris en gairebé 400 estacions. L’èxit inqüestionable d’aquest servei no pot amagar, no obstant, les crítiques que rep pels problemes que apareixen a l’hora d’utilitzar les bicicletes, cosa que ha decidit l’empresa responsable a introduir millores tècniques i a dissenyar una estratègia per explicar als usuaris què han d’esperar i què no d’aquest sistema de transport.

Sis milions de viatges, com el metro i el bus
“No s’ha tingut en compte que el Bicing és un producte que té només un any i mig de vida, encara que ja realitza sis milions de viatges, els mateixos que el metro i que l’autobús. Les expectatives de l’usuari del transport públic estan ben gestionades, però les del de la bicicleta, no. Hem d’educar l’usuari. Aquest no és un servei amb recursos il·limitats”, ha dit a Efe el director general de Clear Channel España, Aristóbulo de Juan García.

L’empresa, que va guanyar el concurs organitzat per l’Ajuntament de Barcelona per gestionar el servei de lloguer econòmic de bicicletes, sosté que el Bicing és un sistema de transport complementari, que no competeix amb el metro o l’autobús i que no pot assumir responsabilitats com portar la gent a un concert multitudinari, a un partit de futbol, a una manifestació ni a la platja a l’estiu.

Esperaven la meitat d’usuaris
Segons Aristóbulo de Juan, “no es pot esperar trobar sempre una plaça lliure en una estació, igual que en cotxe no sempre trobes aparcament disponible, ni quan arribes a casa tens un forat al davant mateix del portal de casa per aparcar, i no se’t passa pel cap anar en cotxe al camp del Barça”. “Aquest és un sistema de transport públic, però no fa 50 anys que funciona com els Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). No obstant, li estem exigint molt més. La gent vol un servei de luxe, i crec que el tindrem, però cada cosa al seu temps”, ha assegurat De Juan, que creu que el 2009 el servei s’haurà enfortit i guanyarà en qualitat.

Els responsables de l’empresa neguen estar desbordats o que el servei, que continua guanyant diàriament 300 abonats, “estigui a punt de morir d’èxit”, malgrat que admeten que, quan es va posar en marxa el març del 2007, esperaven la meitat dels usuaris que tenen ara, escenari que es considerava ja optimista.

Referent mundial
Entre les millores previstes per als pròxims mesos, destaca el del sistema d’ancoratge de bicicletes, l’increment del nombre de vehicles que s’encarreguen de la distribució de les bicis i un millor servei d’atenció al client garantint una resposta a les reclamacions en menys de sis dies. A més, Clear Channel s’ha compromès a millorar el sistema informàtic per evitar les caigudes del sistema informàtic, que considera “anecdòtiques”, i donar millors garanties de continuïtat a l’usuari. Els usuaris podran obtenir també un comprovant d’entrega de la bicicleta per usar-lo davant qualsevol incidència.

Segons una enquesta realitzada per l’Ajuntament de Barcelona, els usuaris són especialment crítics amb la dificultat que troben a l’hora de deixar o recollir bicicletes en determinats llocs i horaris, amb puntuacions de 4,54 i 4,90 respectivament, encara que també lamenten el mal estat de manteniment de les bicis. Clear Channel vol millorar la imatge que el Bicing té a Barcelona conscient de la seva importància, ja que s’ha convertit en el referent mundial d’aquesta classe de transport urbà, que s’ha instal·lat ja en altres ciutats com Washington, Milà, Dijon, Perpinyà, Saragossa i Sevilla.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: