‘Visc(a) les patates braves’ es tornarà social

juny 19, 2008

La campanya costa 1 € per barceloní i l’Ajuntament la farà més informativa
Altres municipis l’han fet abans igual

Carles Sabaté (Avui)

Visca Barcelona tira endavant, ja que l’Ajuntament no retirarà la polèmica publicitat. Això sí, els anuncis promouran “el benestar social, la cultura de la pau, la solidaritat i la salut”, segons es va comprometre ahir el govern municipal. No hi ha instruccions sobre la promoció de les patates braves tan airejades amb el Visc(a).

La comissió de presidència de l’Ajuntament va debatre ahir una proposta de CiU de suspensió de la campanya i una d’ERC que instava el govern a modificar-ne els continguts. Va tirar endavant només la segona, ja que el bipartit i ERC s’acosten cada cop més. La regidora de CiU Sònia Recasens va lamentar que la campanya incompleix la llei de publicitat institucional, ja que “no ofereix cap informació sobre cap servei municipal”. El tinent d’alcalde Jordi William Carnes va argumentar que la campanya Visc(a) Barcelona no ha rebut cap queixa del Consell de l’Audiovisual i “reafirma i referma els motius d’orgull de la ciutat”. L’oposició critica la publicitat perquè costa 1,02 € per barceloní i perquè es fa a remolc d’una enquesta que alertava que els barcelonins perden confiança en l’Ajuntament i els seus serveis.

Després de les crítiques a la promoció de les patates braves o el “Visc(a) les obres de la plaça Lesseps”, l’alcalde, Jordi Hereu, ja va fer canviar aquests cartells i va admetre que eren desafortunats. A canvi, es va introduir un espot amb una àvia que proclamava “Visc(a) els serveis socials”. Era el preludi del que farà el bipartit, que va aprovar una proposta d’ERC perquè la campanya promogui valors i el benestar social.

ERC ja ha trencat amarres amb l’oposició de CiU i el PP, i els va retreure ahir “que pintin la teoria del caos per a la ciutat”, va queixar-se Ricard Martínez. El regidor republicà tampoc creu que “s’hagi de promoure la ciutat happy flower, però ara costaria més retirar” la campanya.
Del que no van parlar és de l’originalitat de la campanya, que costa 1,7 milions. Palma en va fer una d’igual, Caldes d’Estrac va promoure el seu ViscA Caldes per aixecar l’orgull del municipi quan Joan Rangel -ara delegat del govern central- n’era l’alcalde, i el Prat de Llobregat en tenia una d’idèntica en marxa des del 2001.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: