Caos de trànsit per una manifestació a sant Martí. Tallada la Gran Via arran d’una protesta per un desnonament

Juny 12, 2008

Familiars i amics d’una dona sense recursos exigeixen un pis protegit

David Placer (El Periódico)

Una desena de veïns i familiars d’una dona desallotjada a Sant Martí van bloquejar ahir al matí la Gran Via, entre els carrers de Bilbao i Sant Joan de Malta, per demanar- ne la reubicació en una altra vivenda. Els manifestants van tallar el trànsit durant uns minuts i van exigir a l’ajuntament un pis protegit per a la dona, que havia envaït i ocupat una vivenda del Patronat Municipal de l’Habitatge durant quatre anys. La interrupció va generar llargues cues en sentit Glòries-Besòs i va acabar amb una agressió per part dels veïns a una assistenta social, segons l’ajuntament.

Silvia Portela, de 31 anys, desocupada i amb dues filles, va expressar com va poder la seva desesperació. “Em vaig ficar en aquest pis del patronat com a okupa perquè estava buit. Però no tinc diners per anar a un pis de lloguer: no tinc feina, tinc dues filles i estic separada perquè rebia maltractaments de la meva exparella. Necessito un pis protegit”, va explicar.

La sentència judicial justifica el desallotjament perquè els serveis de l’ajuntament garanteixen un sostre per a l’afectada. Amb els mobles al carrer, Silvia va dir que no podia anar enlloc i va anunciar que es quedaria en plena avinguda en vaga de fam. Els veïns que la recolzen, que també havien demanat ajudes per a l’accés a la vivenda per a les seves famílies, van decidir retirar-se de la Gran Via per la presència policial.

L’ajuntament ha ofert a l’afectada un alberg o una residència provisional amb manutenció inclosa mentre aconsegueix una nova residència. El districte de Sant Martí també s’ha compromès a pagar l’entrada o l’aval d’un pis i a facilitar ajuda per a la recerca.

VA VIURE EN UN COTXE
Però l’afectada, que ja havia viscut en un cotxe amb les dues filles, es nega a anar a un alberg. “Jo vull un pis on tingui privacitat. Fa més d’11 anys que demano vivenda protegida, compleixo els requisits, però no em donen res”, va dir. Els veïns anuncien noves mobilitzacions i recorden que al maig ja van bloquejar l’entrada del patronat per recolzar la desallotjada.

Deixa un comentari

