La ronda del Mig, una via ràpida en transformació en els últims tretze anys

Juny 4, 2008

El primer tram reurbanitzat va ser el del carrer Brasil, de la carretera de Sants a l’avinguda Madrid
A l’estiu acaba el de Lesseps a Puig-reig

C. Sabaté /V. Mascaró (Avui)

La ronda del Mig és una via de circulació ràpida que pateix obres de reurbanització i cobertura per trams des de l’any 1995. Tretze anys després, encara continuen, i hi ha dos trams per als quals no hi ha data d’inici d’execució d’obres.

El primer tram que es va cobrir va ser el del carrer Brasil, que va de la carretera de Sants a l’avinguda Madrid. Aquest mes de juny se n’acabarà un que va de la plaça Lesseps fins al carrer de Puig-reig, a Sarrià Sant- Gervasi.

L’any vinent està previst que s’acabin les obres de millora de la ronda del General Mitre entre els carrers Puig-reig i Balmes. Aquest mateix any també està previst que comenci la remodelació de la ronda del Guinardó, entre el carrer Pi i Margall, i el de Cartagena, on s’enderrocarà el viaducte elevat.

Amb tot, queden encara trams pendents i sense data d’execució d’obres, com ara el de la ronda General Mitre que va de Balmes fins a la Via Augusta, i el de la Travessera de Dalt que va de Lesseps fins al carrer Escorial.

Les diferents actuacions fetes a la ronda del Mig han millorat la comunicació viària entre els barris i les zones fins ara dividides pel cinturó de ronda. El nou ordenament del trànsit ha apropat els veïns a banda i banda d’aquesta via.

La ronda del Mig és llarguíssima, passa per cinc districtes diferents, per la qual cosa, tot i ser la mateixa via, canvia de nom. És la ronda del Mig al districte de Sants-Montjuïc, on es transforma en el túnel urbà més llarg d’Europa (2.200 metres), a la plaça Cerdà. Es transforma a les Corts en la Gran Via de Carles I; rep el nom de ronda de General Mitre a Sarrià-Sant Gervasi; el de Travessera de Dalt, a Gràcia, i el de ronda del Guinardó, a Horta-Guinardó.

Obres a Lesseps

Una gran obra en marxa des del 2004, vinculada a la ronda del Mig, és la de la plaça Lesseps. La fase d’obres que va tenir una afectació més important en el trànsit es va iniciar l’abril del 2006 amb la demolició dels dos túnels principals. Durant un any es va retirar la llosa que cobria la plaça, i va ser substituïda per una que permet creuar-la a peu i acaba amb els passos elevats.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: