82 obres en estacions i trams de metro afecten vials de Barcelona

Mai 28, 2008

La meitat dels treballs que alteren carrers i places en cinc municipis metropolitans són de la L-9
L’adaptació a persones amb mobilitat reduïda es fa ara en 31 parades i s’acabarà el 2010

Ramon Comorera (El Periódico)

Recuperar el retard en el des- envolupament de la xarxa de metro i a la vegada aplicar un pla sense comparació en altres capitals europees, incloent-hi Madrid, per fer accessibles totes les estacions a persones amb mobilitat reduïda té un alt cost i no només econòmic. A Barcelona i entorn s’estan executant ara mateix 82 obres en la infraestructura subter- rània que afecten en alguna mesura la superfície, en carrers i places. D’aquests treballs, 74 són en estacions, 43 de nova construcció i 31 d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda, pla aquest últim que el 2010 culminarà les 197 parades de metro i FGC. Els altres sis són trams de línia o instal.lacions a cel obert.

L’acumulació de projectes és tan gran, i la Conselleria d’Obres Públiques assegura que seguirà a mitjà termini, que esquitxa tot el mapa urbà de la capital, Badalona, Santa Coloma, l’Hospitalet i el Prat. Els recintes delimitats amb tanques i les restriccions es noten amb intensitat variable.

AVANÇ DEL PROJECTE
L’accelerada que experimenta des de finals de l’any passat la L-9 fa que la meitat de les obres amb afectacions, 40, es concentri als 46,6 quilòmetres que tindrà aquesta línia des de Badalona i Santa Coloma fins a l’aeroport i la Zona Franca. En 39 casos es tracta de pous o estructures de les 52 estacions que hi haurà en aquest recorregut tan llarg. Els treballs que més es noten són els de Maragall, a la plaça del mateix nom, estació que s’acabarà a mitjans del 2011; el Guinardó, en aquesta ronda, amb igual termini, i Collblanc, a la Travessera de les Corts, amb acabament el juny del 2009.

Al gran intercanviador de Sagrera Meridiana també s’hi porten a terme obres d’envergadura de la L-9 i la L-4 que alteraran Felip II fins a principis del 2009. El pou de sortida de la tuneladora que ha excavat la prolongació de la línia groga des d’Onze de Setembre i el del canvi de capçal de l’altre talp mecànic que ha arribat fins aquí procedent de Santa Coloma per seguir després fins a Mandri afectaran el carrer d’Olesa fins al mes d’octubre i la plaça de les Havaneres fins al primer semestre de l’any 2010.

TRAM ELEVAT
L’impacte de la L-9 serà igualment fort durant tot el 2009 en el dens trànsit de camions del carrer A de la Zona Franca, on es construeix el llarguíssim tram elevat fins al polígon Pratenc, amb cua de maniobres i tallers inclosos al final de línia. L’avanç de la L-9 el noten, finalment, a l’Hospitalet al tram entre pantalles que transcorre de Fira a Gornal.

En el segon gran bloc d’obres actualment en curs a les estacions que tenen un impacte ciutadà directe per la instal.lació d’ascensors, escales mecàniques, rampes i altres elements que facilitin l’accés des del carrer, s’hi inclouen 27 estacions del metro: cinc a la L-1, 12 a la L-3, sis a la L-4 i quatre més a la L-5. Als recorreguts urbans de Barcelona de FGC hi ha quatre estacions amb treballs d’aquesta mena en marxa: Sant Gregori a la L-6, Plaça Molina a la L-7, Sant Josep a la L-8 i Provença a la L-6 i la L-7.

“OBRES DE MICROCIRURGIA”
Es tracta d’obres de “microcirurgia”, tal com les denomina Manel Villalante, director general de Transport Terrestre, de petites dimensions però molt laborioses perquè es duen a terme en espais urbans molt densos i d’un cost elevat. La inversió total és de 200 milions.

El tercer i últim conjunt de projectes amb afectació als carrers inclou cinc estacions i tres instal.lacions de nova construcció en les prolongacions de la L-3 (Roquetes i Trinitat Vella), L-5 (Carmel i Taxonera- Coll i cua de maniobres a Vall d’Hebron), L-2 (Badalona Centre i túnel entre pantalles) i L-1 (cua de maniobres i taller a la vora d’Hospital de Bellvitge). A tot plegat s’hi ha d’afegir a més l’estació de Sant Ramon del Trambaix.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: