Reforma de la connexió de línies en el transport suburbà

Mai 26, 2008

Canonades desconegudes frenen les obres del metro i FGC a la Diagonal
La Generalitat atribueix els retards de l’intercanviador de Ferrocarrils, la L-3 i la L-5 a la selva de serveis
Les dues primeres cintes per transportar viatgers funcionaran al desembre a l’enllaç de Provença

Ramon Comorera (El Periódico)

Les obres de l’intercanviador de Provença-Diagonal, que fan servir cada dia 75.000 viatgers de FGC i de la L-3 i L-5 del metro, van amb retard. Les prolongades afectacions i talls en uns carrers tan destacats com Rosselló, Balmes, rambla de Catalunya i passeig de Gràcia han aixecat protestes dels comerciants, com ha publicat aquest diari. La Generalitat addueix que els treballs es fan en una zona urbana molt densa, cèntrica i complexa, en un subsòl que és una selva de conductes i serveis de tot tipus, alguns poc coneguts o fins i tot sense plànols, cosa que obliga a actuar amb gran cautela per desviar- los sense fer malbé tubs o cables que poden aparèixer d’improvís. Aquest projecte s’ha de desenvolupar, així mateix, sense restriccions en el servei ferroviari, amb limitacions per treballar de nit i amb períodes de poca activitat, com el llarg cicle nadalenc, per no perjudicar encara més els comerços. Aquestes són les raons que esgrimeix el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, en relació amb una obra que qualifica d'”autèntica operació de microcirurgia, sovint incompresa”, i que, assegura, la Conselleria d’Obres Públiques “segueix molt de prop”.

Per a comerciants i veïns, però, les rases, les tanques, els passos estrets i plens d’irregularitats al terra, la pols i el soroll s’eternitzen. Les obres han cobert diverses fases des que van començar amb l’ampliació de l’estació de Provença el 2005, però segueixen tres anys després. I ho faran encara, amb nous terminis, des d’uns quants mesos en el cas del vestíbul de l’estació de Provença fins a un any a les estacions i enllaços de la L-3 i la L-5.

OBSTACLES

Villalante veu, però, l’ampolla mig plena i afirma que “la pitjor part ja està feta” i que les millores portades a terme les poden veure més els milers d’usuaris del transport públic que els conductors de Balmes. Admet que els permisos i la informació per desviar serveis compliquen els treballs, “tot i que cada vegada menys”, però no considera “capital”, malgrat reconèixer que seria millor tenir l’espai lliure, la incidència en l’obra d’una bastida autoritzada a la rambla de Catalunya al costat de Rosselló. Els comerços diuen que aquesta estructura revela la descoordinació de Gisa, empresa de la Generalitat que gestiona el pla, i l’ajuntament.

D’aquí a poques setmanes, a mitjans de juny, s’alleujarà la situació amb el final de les restriccions de trànsit a Balmes i l’obertura de Rosselló entre Enric Granados i rambla de Catalunya. Els xamfrans seguiran afectats. A l’estiu es completaran les obres a l’estació de FGC, mentre que durant la tardor s’instal.laran, entre les parades de Ferrocarrils i de la L-5, les dues primeres cintes transportadores de 50 metres, com les dels aeroports, una novetat absoluta al metro. Villalante preveu obrir aquest corredor totalment reformat després del pont de la Constitució, quan comenci l’última aturada d’obres a la superfície per un cicle comercial de Nadal.

La millora de la connexió de la L-5 i la L-3, amb dues cintes rodants més, i de les estacions i accessos de Diagonal també s’havien d’acabar aquest any, però s’allargaran fins a la primavera del 2009. Mesos afegits que denuncien els comerços.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: