El Bicing rep 800 queixes al dia

Mai 22, 2008

Cada mes hi ha deu mil consultes i 23.500 incidències al servei
L’Ajuntament manté que sempre hi ha bicicletes disponibles
L’oposició alerta que el sistema pot morir d’èxit

Maria Favà (Avui)

L’èxit del Bicing a Barcelona ha sorprès la mateixa empresa i ha crescut tant en tan poc temps que hi ha perill que mori d’èxit, segons van alertar ahir els regidors de l’oposició durant la compareixença que va fer l’empresa municipal BSM (Barcelona Serveis Municipals) en la comissió de presidència de l’Ajuntament.

Segons les dades de l’Ajuntament, hi ha unes 800 queixes al dia, tot i que la informació oficial fa una distinció subtil entre “incidències” en el servei i “queixes”. Només en el mes d’abril, el que anomenen incidències van ser 23.476, i les queixes, 539. De totes les demandes de comunicacions rebudes aquell mes per aclariments sobre el servei, 42.361, set mil ja no van ser ni ateses, admet BSM.

El Bicing ha arribat a mitjans de maig als 143.900 usuaris i ja té 334 estacions. Des que va entrar en servei fa un any, el lloguer de bicicletes acumula quasi 8 milions de viatges, a raó d’uns 8 viatges per bicicleta i dia. Aquest gran creixement ha fet també multiplicar les avaries, tant de les bicicletes com del sistema informàtic, que sovint deixa sense servei els usuaris. Tot i això, segons BSM la ràtio de disponibilitat de les bicicletes, de les estacions i dels ancoratges supera el 95%. Les dades oficials asseguren, fins i tot, que el Bicing rep més felicitacions que queixes, ja que la majoria es qualifiquen de “consultes o incidències”.

Les dades del Bicing es van facilitar de forma confusa fins i tot a la comissió política municipal, fet que va revolucionar l’oposició, que va arribar a titllar-les de falses, a més de denunciar que se’ls amagava informació sobre el contracte amb la concessionària. El tinent d’alcalde Carles Martí va qualificar els regidors que protestaven de “fer catastrofisme”, i va assegurar que “la realitat era magnífica i que les dades cantaven”.

Joaquim Forn (CiU) va denunciar la no realització de l’enquesta sobre els servei a què s’havia compromès l’Ajuntament. Ricard Martínez (ERC) va assegurar que les dades que es donaven a les compareixença “eren falses i no es podien contrastar”. Va acusar l’equip de govern d'”haver fet malbé una gran idea” i d’haver convertit “una icona en un problema”.

El director general de BSM va acabar admetent “que el vestit s’havia quedat petit”. Al final, el primer tinent d’alcalde, Martí, per apaivagar els ànims, va anunciar que al plenari del juny es presentaria un nou informe, més exhaustiu.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: