El pitjor, el trànsit

Mai 20, 2008

La circulació i l’aparcament tornen a liderar els problemes dels barcelonins
La vaga del bus, el caos de Renfe i l’apagada, atien la insatisfacció
Els ciutadans donen un aprovat just a la gestió de l’Ajuntament

Maria Favà (Avui)

El transport, la circulació i l’aparcament són el que més preocupa els barcelonins, segons l’última enquesta de serveis municipals corresponent al 2007 que ahir va fer pública l’Ajuntament de Barcelona. La insatisfacció per les qüestions relacionades amb la mobilitat ha augmentat força en l’últim any, i una de les causes podria ser que l’enquesta es va realitzar durant el quart trimestre del 2007 en ple caos per les obres del TGV i quan els trens de rodalies patien retards constants.

L’altre factor que ha influït en la percepció negativa dels barcelonins sobre la mobilitat es el llarg conflicte entre TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) i els treballadors dels autobusos. La vaga intermitent del bus va començar el novembre i es va allargar fins al mes passat, deixant la ciutat només amb serveis mínims durant més de quinze dies.

Aquest estudi sobre els serveis, que s’havia de fer la primavera passada, es va ajornar per no fer-lo coincidir amb les eleccions municipals, però finalment es van enquestar unes 6.000 persones poques setmanes després de l’apagada elèctrica del juliol i enmig del caos de Rodalies.
El servei municipal valorat més negativament és l’aparcament, que només puntua un 3,1, seguit de la circulació, que arriba al 4. Un 75% dels enquestats creuen que el que més ha empitjorat en l’últim any és l’aparcament a la ciutat i un 65,5%, la circulació.

Els barcelonins donen un aprovat just, un 5,6 sobre 10, a la gestió global de l’equip de govern de l’Ajuntament. No surten gaire més ben parats el govern català, que obté un 5,5, però encara és pitjor la valoració del de l’Estat, amb un 5,3.

Per darrere de les qüestions relacionades amb la circulació, tornen a aparèixer la inseguretat ciutadana, la neteja i el manteniment de les zones verdes com a problemes endèmics de la ciutat. El metro (6,7), els mercats municipals (6,7) i les biblioteques públiques (7,1) són els serveis més ben valorats.

Una tercera part dels entrevistats consideren que la ciutat ha anat a pitjor en els últims mesos. Però el pessimisme actual no impedeix que quasi un 60% vegi el futur amb esperança i confiï que Barcelona millorarà l’any vinent.

El primer tinent d’alcalde, Carles Martí, va interpretar de forma positiva els resultats de l’enquesta anual de serveis, ja que “els equips municipals estan prou ben valorats”. També va assenyalar que la nota que els ciutadans donen a l’Ajuntament es manté estable, tot i les crisis d’infraestructures diverses patides durant l’últim any.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: