El taxi de Sants al centre de BCN triga com l’AVE des de Tarragona

maig 19, 2008

Problemes de mobilitat a l’entorn de la principal terminal ferroviària de la ciutat
• Les obres de reforma de l’estació i els accessos dificulten la sortida en cotxe en les hores punta
• Els usuaris que van cap a l’Hospitalet i el Baix Llobregat han d’anar a la Model per fer la volta

Albert Ollés, Barcelona (El Periódico)

Tan a prop, però tan lluny. Encara que Barcelona té la seva primera estació de l’AVE a l’interior del casc urbà (cosa que no té, per exemple, Tarragona), sortir en taxi de la terminal de Sants en hora punta s’ha convertit en un problema igual de complex. Tant, que es tarda el mateix si es va en cotxe des de l’estació barcelonina fins al centre de la ciutat que si es fa el trajecte en el nou AVE regional, l’Avant, des del Camp de Tarragona fins a la capital catalana (poc més de mitja hora).

La paradoxa, denunciada per viatgers i taxistes i confirmada per aquest diari, té la seva explicació en la suma de diversos factors. El primer és l’organització de la nova parada de taxis, davant la plaça de Joan Peiró. “El ritme a l’hora d’encotxar és molt lent, i per això en moments d’ús intens de l’estació es formen llargues cues de clients esperant”, diu un taxista. “No hi ha encara cap marquesina que els resguardi de la pluja, i per això, a sobre, es mullen”, afegeix.

EL COSTAT MAR, ANUL.LAT
Una vegada s’ha entrat al vehicle comença una altra aventura, a la qual se sumen els problemes derivats de les obres de reforma de l’estació i el seu entorn. Els treballs han deixat fora de servei el tram del passeig de Sant Antoni del costat mar, i per això només es pot sortir de la parada vorejant l’estació pel de muntanya.

Una vegada s’arriba a la cruïlla amb el carrer de Tarragona es coincideix amb els cotxes que baixen de Numància, els que vénen de Provença i els que, passant pels carrils que s’han obert entre l’estació i la plaça oposada a la de Joan Peiró, la dels Països Catalans, busquen la mateixa destinació. El resultat final en els moments de trànsit intens acostuma a ser el col.lapse.

“Les cues de cotxes fan que, de vegades, arribis a aquesta cruïlla, que queda a pocs metres de la parada, amb el taxímetre marcant ja vuit euros”, confessa un taxista. Un preu elevat al qual també contribueix el suplement de 2,10 euros que s’afegeix a la tarifa de baixada de bandera com a plus especial des que va arribar l’AVE a la ciutat.

Els mateixos taxistes reconeixen que és més pràctic i barat buscar un taxi que estigui deixant passatge a la porta del proper Hotel Expo, a la plaça dels Països Catalans. No hi ha suplement i se surt més encarat i ràpid cap al centre. “Haurien de fer una parada alternativa a prop de l’estació, sense suplement, ja que estem perdent molts clients que no són de l’AVE però que utilitzen el tren diàriament i després van en taxi fins a la destinació final. El cost de la carrera els surt ara massa car”, critica un altre taxista.

Però encara hi ha més dificultats. Per evitar el tap que es forma davant l’estació, la majoria de taxistes eviten entrar per l’avinguda de Roma per anar cap al centre –el trajecte més ràpid– i baixen per Tarragona fins a València, encara que només cinc travessies després es troben amb un altre obstacle.

PÀRQUING EN CONSTRUCCIÓLa construcció d’un pàrquing subterrani davant l’edifici Estel ha obligat a tallar el tram del lateral de l’avinguda de Roma entre Rocafort i Viladomat. Tant els que circulen per aquí com els que van per València han d’envoltar les obres i passar al costat muntanya de l’avinguda, cosa que encara endarrereix i encareix més un viatge que, a aquestes altures, ja és una odissea.
Encara que ho tenen pitjor, si és que és possible, els que arriben a l’estació de Sants i, en lloc d’anar cap al centre de Barcelona, volen desplaçar-se cap a l’Hospitalet i el Baix Llobregat. Els taxis estan obligats a anar en direcció contrària a la destinació buscada des de la terminal fins a l’altura de la presó Model, i allà fer la volta per tornar al punt de partida i arribar a la plaça de Sants.

Per arrodonir-ho, el tram del carrer de Nicaragua entre Provença i Rosselló, on dóna una de les façanes del centre penitenciari, també està tallat per obres. Ni Maquiavel ho hauria fet millor.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: