Les noves graelles de motos no estan regulades per llei

Mai 8, 2008

Els motoristes celebren la millora en mobilitat i seguretat
Madrid té a punt un projecte similar
Els ciclistes hi estan d’acord, però alerten del “foment excessiu de la moto”

J. Panyella / C. Cardona (Avui)

Les noves graelles per a motos que de forma experimental està començat a assajar Barcelona no tenen, de moment, una base legal. Les marques vials amb què es representa l’espai destinat als motoristes davant els semàfors no estan recollides al Reglament de Circulació, i si en un futur la mesura es consolida serà obligat fer la reforma corresponent per evitar que hi hagi un buit legal.
Des de la Mutua Motera, que aplega 17.000 motoristes a tot l’Estat, un dels seus responsables, Juan Carlos Toribio, proposa que en un futur aquest espai quedi delimitat “per una franja blanca, on paren els cotxes, i una de blava per a les motocicletes”.

De moment, l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa la prova amb una graella amb franges grogues i un indicador que adverteix que és un espai reservat per a motos. La mesura que ha començat a experimentar Barcelona aquests dies s’aplicarà aviat a Madrid, també amb caràcter experimental.

Toribio explica que els representants dels motoristes van proposar l’adopció d’aquest sistema en una taula de treball de la Direcció General de Trànsit, adaptant una fórmula que de fa temps funciona amb èxit a Anglaterra. Toribio destaca que la línia de detenció avançada permet una “millora de la mobilitat i una descongestió del trànsit”. Segons Toribio, també dóna més seguretat al motorista, “perquè saben que quan arriben al semàfor poden guanyar la posició sense haver de fer avançaments temeraris”.
La nova mesura de trànsit per a les motos no ha aixecat passions entre els ciclistes. Haritz Ferrando, del Bicicleta Club de Catalunya (Bacc), troba bona la iniciativa si serveix per millorar la seguretat, però “no si ha de servir per promoure l’ús de la moto”. El portaveu del Bacc no creu oportú portar a la Comissió Cívica de la Bici de Barcelona una proposta similar per a les bicicletes, perquè considera que “abans cal millorar moltes altres coses, com la seguretat als carrils bici que ocupen motos i cotxes” .

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: