Els iots incendiats al Port Vell porten tres mesos enfonsats

Mai 2, 2008

Virgínia Mascaró, Barcelona (Avui)

L’empresa concessionària dels amarradors ja va presentar el seu pla de reflotament al febrer
El Port de Barcelona justifica el retard al·legant que falten detalls
Estira-i-arronsa entre les asseguradores implicades

Tres mesos després de l’incendi que va cremar quatre iots esportius amarrats a la Marina Port Vell, al moll de la Barceloneta, no hi ha versió oficial sobre la causa que va originar el foc. Els vaixells continuen sota l’aigua a 12 metres de profunditat a l’espera de ser reflotats i retirats. El Port de Barcelona justifica el retard al·legant que s’estan acabant de perfilar detalls del pla de reflotament que Marina Port Vell va presentar a finals de febrer.

Més enllà de determinar les causes que van provocar el sinistre, sembla que són les companyies d’assegurances dels quatre vaixells i la del club nàutic, que no es posen d’acord sobre qui ha d’assumir el cost del sinistre, el que està retardant la posada en marxa del pla per treure de l’aigua els iots esportius . Les pèrdues econòmiques pugen a milions d’euros. Alguns entesos estimen que només el cost dels iots que han patit un sinistre total superarà els 20 milions d’euros.

L’incendi es va originar el dia 2 de febrer del 2008, a dos quarts de vuit del matí, en un dels vaixells, l’XTC London, que es va propagar al Glamour, el Lady First i el Bertona, amarrats al costat i en va danyar un cinquè que va quedat afectat en trencar-se-li el pal. Van trigar quasi tres hores a sufocar el foc.

Pla qüestionat
L’incendi va posar en qüestió el pla d’emergències activat pel club Marina Port Vell. Malgrat que els pantalans on hi ha els amarradors estan controlats permanentment amb càmeres de viodevigilància, els Bombers de Barcelona van rebre tard l’avís del foc. Quan van arribar al lloc de l’incendi, vuit minuts després de rebre la trucada, ja hi havia tres dels quatre vaixells cremant. L’extinció va ser molt complicada, perquè els quatre iots esportius d’uns 20 metres d’eslora construïts amb materials sintètics repel·lien l’aigua i no deixaven de cremar. Els equips de rescat van optar per inundar les embarcacions per evitar la propagació del foc, amb l’ajuda de dos remolcadors.

A aquestes circumstàncies cal afegir-hi el fet que Marina Port Vell sembla que tampoc tenia les instal·lacions adequades per fer front a l’incendi, segons va denunciar una persona vinculada al club nàutic, l’únic públic del Port Vell.

Si es confirma que va fallar el pla d’emergència, el Port i el club hauran d’assumir responsabilitats.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: