TMB I ELS CONDUCTORS DE BUS: UNA PÈSSIMA GESTIÓ EN LA NEGOCIACIÓ QUE HA PERJUDICAT ALS CIUTADANS DURANT QUASI 5 MESOS

Abril 21, 2008

Editorial

El passat dimarts 15 d’abril es va desconvocar la vaga dels conductors d’autobús de TMB que va començar el 21 de novembre amb l’objectiu d’aconseguir els dos dies de descans setmanal. Des d’aleshores –entranyables festes nadalenques incloses – s’han produït 18 dies de vaga, 16 totals i dos parcials.

Segons TMB, la vaga ha deixat sense autobús a uns set milions d’usuaris en aquests 18 dies, i evidentment, els més afectats han estat els passatgers dels barris més perifèrics de Barcelona sense cap més alternativa de transport. Durant aquestes setmanes, la probabilitat de quedar-se penjat a una parada d’autobús ha superat els límits acceptables. Els ciutadans no tenim l’obligació de conèixer el dia a dia del conflicte reivindicatiu dels conductors i el més normal del món és que amb el precari sistema de mobilitat que bonament coneixem (els autobusos i els metros que ens porten a les nostres zones quotidianes d’activitat), confiem en que aquests serveis respondran a les nostres necessitats sense haver de pensar si és dimarts o dijous i entenent com a fet la intrínseca manca de puntualitat del transport públic a la qual ja ens hem acostumat.

Deixant a banda i comprenent la necessitat dels conductors a reivindicar el que creuen que els pertoca, i deixant a banda també els expedients disciplinaris oberts a empleats pels sabotatges durant la vaga, la qüestió és preguntar-nos si és normal (entenent per normal el que tots en una o altra mesura entenem per normal) que l’administració responsable –l’Ajuntament de Barcelona bàsicament- deixi sense servei a set milions d’usuaris. Set milions de persones esperant-se en un moment o altre a la parada de l’autobús amb cara de no entendre res i amb l’angúnia d’arribar tard a la feina, o a casa, o a on sigui.

La vaga costarà 4,2 milions d’euros a l’empresa fins l’entrada en vigor el gener del 2009 del futur conveni, i per l’alcalde Jordi Hereu, els 4,2 milions “són un cost raonable i assumible”. Tot es deu basar en balanços de sumes i saldos . A més, els conductors estan contents i el president del comitè d’empresa ha qualificat l’acord d “èxit” i ha dit que “no es rendiran fins a baixar la jornada en 25 minuts més”. En aquests acords, els ciutadans on quedem? Si les cessions de TMB han estat menys de les que preveien i són tan raonables i assumibles, per què no les van oferir en un primer moment? Ha estat, tot plegat, una incapacitat de gestionar la negociació? Tots sabem, comprenem, acceptem i fins i tot ens solidaritzem amb el mecanisme de les vagues, però no mereixem com a ciutadans més aixopluc per part de l’administració? Com a mínim set milions d’usuaris deuen pensar que sí.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: