Fecsa ha pagat 12 milions per totes les reclamacions per la gran apagada

Abril 1, 2008

L’OCU considera que la quantitat és «insuficient», ja que només cobreix 80.000 abonats dels 300.000 afectats

Anna Ballbona. Barcelona (El Punt)
La companyia Fecsa Endesa ja ha tancat totes les indemnitzacions per compensar les 80.000 reclamacions que va rebre arran de la gran apagada que hi va haver a Barcelona el mes de juliol passat. Segons fonts de l’empresa elèctrica, el cost total de les indemnitzacions puja a 12 milions d’euros. Entre les reclamacions que han estat objecte de compensació, n’hi ha hagut tant d’abonats individuals com d’empresaris i comerciants. Ara queda pendent que l’expedient sancionador obert per la Generalitat el novembre passat a Fecsa Endesa fixi la quantitat que haurà de pagar l’empresa. A més, ahir va començar el judici en què l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana compensacions de 300 euros per família i per dia sense subministrament elèctric.

Fins a 80.000 abonats, entre famílies, comerciants i empresaris, dels 300.000 que van resultar afectats per la gran apagada que hi va haver a Barcelona el mes de juliol passat, van reclamar compensacions pels danys que els havia provocat el tall de subministrament elèctric. Segons la companyia Fecsa Endesa, tots ja han estat indemnitzats, i la quantitat total de les indemnitzacions puja a 12 milions d’euros.

El mes de setembre la companyia elèctrica ja havia indemnitzat una part important dels abonats afectats. Segons fonts de Fecsa Endesa, en els mesos posteriors va acabar de fer efectives les compensacions als usuaris de la companyia als quals s’havia hagut de fer un peritatge per valorar els danys que havien tingut a partir del 23 de juliol, que és quan va començar la gran apagada. Les indemnitzacions es van fixar a partir dels barems que havia establert la Generalitat. Així, les compensacions per als habitatges particulars es fixaven entre els 60 i els 300 euros per client, en una valoració aproximada que es calculava a partir de les hores de falta de subministrament, el nombre de membres de l’habitatge i les pèrdues ocasionades.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) considera que els 12 milions d’euros pagats són insuficients, ja que «no arriben als 200 euros per família, i no tenir electricitat és més car», segons exposa el seu director, José María Múgica. «Volem que la satisfacció arribi a tots», hi afegeix, en referència als 300.000 abonats que van resultar afectats pel tall.

La gran apagada va començar a partir de l’incendi originat a la subestació de Maragall, que Red Eléctrica Espanyola ja ha reconstruït, i va afectar els districtes de Sants, l’Eixample, Gràcia, Sant Andreu, Sarrià-Sant Gervasi i Ciutat Vella, i algun barri de l’Hospitalet de Llobregat i d’Esplugues.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: