Els conductors acusen TMB de «fatxenda» i amenacen de convertir la vaga en indefinida

Febrer 29, 2008

L’empresa manté la proposta de renegociar el conveni com a única fórmula per aplicar els dos dies de descans setmanal

EL PUNT AGÈNCIES. Barcelona
La corda es tensa més. Els conductors d’autobús han refermat la convocatòria de vaga per la setmana que ve, de dilluns a divendres, i fins i tot han anat més enllà: ara ja amenacen de no acabar-la, és a dir, de convertir-la en una vaga indefinida. Tot plegat és el resultat de l’última reunió de la taula de mediació entre el Departament de Treball, TMB i els sindicats convocants de les aturades (CGT i Actub), que va ser un fracàs i en la qual es van multiplicar els retrets entre les dues parts. TMB proposa aplicar els dos dies de descans setmanal que reclamen els xofers negociant un conveni col·lectiu nou i ataca els sindicats perquè creu que renuncien a la negociació. El comitè d’empresa acusa TMB i Treball d’haver-se comportat amb «fatxenderia» durant la negociació.

+ Una manifestació de conductors d’autobús per demanar dos dies de descans setmanal, el 9 de febrer passat. Foto: G. MASSANA
La mediació del Departament de Treball en el conflicte entre els conductors d’autobús i TMB per la reclamació de dos dies de descans setmanal no ha fet gaire efecte. El president del comitè d’empresa de TMB, Saturnino Mercader, va confirmar ahir que mantenen els cinc dies de vaga per la setmana que ve. Dilluns, el primer dia de les aturades, faran una assemblea a la plaça Universitat de la qual «no seria estrany» que en sortís una nova convocatòria de vaga, aquest cop indefinida. Per a les aturades de la setmana que ve, Mercader denuncia «la bestialitat» de serveis mínims que els demana TMB, de més del 60%, segons Mercader.

En vista d’això, l’empresa assegura que «també diu sí als dos dies de descans» per als conductors. Per fer-ho, TMB vol negociar un nou conveni col·lectiu que reorganitzi els horaris laborals. La mare dels ous està en el cost que tindria per a l’empresa reduir la jornada en 285 hores per any i conductor d’autobús, com reclamen CGT i Actub, per obtenir dos dies de descans a la setmana. L’empresa va xifrar ahir en 35 milions d’euros a l’any el cost salarial que tindria implantar els dos dies de descans d’aquesta manera. Segons el vicepresident executiu de TMB, Dídac Pestaña, suposaria «un important desequilibri en els comptes» de l’empresa i un increment del 20% en la seva massa salarial. Perquè això fos viable, «o bé s’augmenten les tarifes o bé es redueix el servei», va concloure Pestaña, ja que no es plantegen contractar més treballadors. Els sindicats, per la seva banda, no estan disposats a perdre sou.

VAGA AMB «INFORMACIÓ»
La presidenta de TMB, Assumpta Escarp, va anunciar ahir que pels cinc dies de vaga de la setmana que ve TMB repartirà als usuaris fullets en què explicarà l’actitud de l’empresa sobre el conflicte. Fins i tot hi figuraran les jornades anuals de treball en el sector de transport de viatgers de diverses ciutats de l’Estat. Escarp va criticar els dos sindicats pel seu suposat «radicalisme». A causa de les vagues del desembre i el gener, TMB ha obert 36 expedients, dels quals 24 han suposat sancions a conductors, que van dels setze dies als sis mesos de suspensió de sou i feina.

Vilaweb-El Punt
29-02-08

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: