Els veïns de les Corts reclamen solucions als col·lapses de trànsit

Desembre 20, 2007

El pla d’actuació del districte (PAD) preveu aprofundir en el pacte de mobilitat

VICENÇ PLANELLA. Barcelona
Les associacions de veïns de les Corts coincideixen en què la congestió circulatòria s’ha convertit en el principal maldecap dels habitants del districte. Les entitats reclamen a l’Ajuntament de Barcelona mesures per evitar uns col·lapses que els afecten a diari, més enllà de la promesa d’aprofundir en el pacte de mobilitat que recull el PAD i que consideren «inconcreta». Els veïns volen més oferta de transport públic i que es facin pàrquings dissuasius per als vehicles que volen accedir a la ciutat.

+ Vehicles dirigint-se a l’avinguda Diagonal, a l’alçada de Sant Just Desvern. Foto: ORIOL DURAN
Cues a l’avinguda Diagonal per entrar i sortir de Barcelona, cues a la Ronda de Dalt i als carrers adjacents a l’hora de portar els nens a l’escola i cues a tot el districte cada vegada que hi ha partit del Barça. Aquests són els tres casos més punyents que citen els representants de les associacions de veïns de les Corts a l’hora d’exemplificar el principal problema que, segons opinen, pateix el barri: els col·lapses de trànsit gairebé diaris. Els presidents de les entitats de les Corts, de la Zona Universitària, de l’avinguda de Xile, del Racó de les Corts i de Nostra Senyora de la Mercè –Adela Agelet, Maria Assumpció Blanco, Marta Prats, Lleonard Ramírez i Ferran Salat, respectivament– han coincidit a reclamar a l’Ajuntament mesures que contribueixin a limitar la circulació de cotxes i a potenciar l’ús de mitjans de transport alternatius. «Si hem de convèncer la gent que no agafi el vehicle, els hem d’oferir transport públic», ha manifestat Adela Agelet.

N’hi ha que es pronuncien de forma més taxativa, com és el cas de Marta Prats: «No han d’entrar més cotxes a la ciutat. S’haurien de fer aparcaments dissuasius en algun lloc de l’entrada per la Diagonal.» La posició de la presidenta de l’associació de l’avinguda de Xile és compartida per la seva homòloga de la Zona Universitària: «Com que els pàrquings del centre de la ciutat són cars, les persones que venen de fora utilitzen aquesta entrada de Barcelona, on no hi ha ni àrea verda, com una mena d’aparcament gratuït. Cada dia, a partir de les nou del matí i fins a quarts de nou del vespre, això sembla les Rambles de tants conductors que busquen lloc per aparcar», explica Maria Assumpció Blanco. D’altres representants veïnals, com ara Lleonard Ramírez, subratllen les limitacions de l’administració local per resoldre el problema: «Els dies que juga el Barça arriben al barri entre 28.000 i 29.000 vehicles i la Guàrdia Urbana diu que no pot fer-hi res.»

En tots els casos, els responsables de les associacions critiquen que en el PAD, aprovat pel Consell del Districte fa pocs dies, l’Ajuntament es limiti a prometre que aprofundirà en el pacte de mobilitat, sense majors concrecions. «Si tot això és el que sap dir, malament anem», apunta Agelet. L’esperança dels veïns de les Corts rau, en bona mesura, en la prevista construcció d’una nova estació de la línia 5 del metro connectada amb la parada del Trambaix de Sant Ramon i en el traçat de la futura línia 9 que té dissenyades estacions als campus Nord i Sud de la Zona Universitària.

VilawebEl Punt
20-12-07

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: