El traçat de l’AVE amenaça de condicionar el mandat a BCN

Desembre 13, 2007

• L’oposició tomba el PAD de l’equip de govern i aprova les propostes pròpies

• La recuperació de l’espai públic per a ús ciutadà centra el pla del bipartit

ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Pendents de l’AVE. Així és com estan els veïns de l’Eixample i els grups polí- tics que els representen, en un districte amb una acció de govern que aquest mandat viurà sota l’amenaça d’acabar condicionada per la polèmica que persegueix el traçat. En això insistirà l’oposició, que va tombar per majoria el Pla d’Actuació del Districte (PAD) presentat la setmana passada pel bipartit. I contra això lluitarà l’equip de govern, que intentarà executar les actuacions previstes en el document com a antídot per evitar que la discussió sobre el túnel s’emporti tots els titulars.
No li serà fàcil, tal com es va demostrar en el plenari de districte en què es va votar el PAD. CiU, el PP i ERC es van aliar no només per rebutjar la proposta del PSC i ICV-EUiA, sinó per aprovar les seves. Totes tres estan encapçalades pel rebuig a l’actual traçat del tren d’alta velocitat per sota l’Eixample, encara que tam- bé hi ha vida per a l’oposició més enllà de l’alta velocitat.
El pla convergent, la formació més votada i amb més consellers al districte (9 de 23, un més dels que suma el bipartit), inclou 70 actuacions complementàries. Entre aquestes destaca la construcció d’un centre de dia i un espai jove a cada barri i 800 nous pisos de lloguer o de compra de protecció. També es promet augmentar la dotació d’agents de la Guàrdia Urbana i les places de guarderia pública, i un pla de xoc per al civisme i la millora de la neteja.

TRAMA D’EIXOS VIARIS
El PAD de l’equip de govern, liderat per la socialista Assumpta Escarp, no té cap punt dedicat a l’AVE, un projecte que executarà –una vegada hagi adjudicat les obres– el Govern central. Entre les actuacions previstes destaca la creació d’una trama d’eixos cívics amb prioritat de vianants, que uneixi els barris. Per a això es reformaran trams de vies centrals, com l’avinguda de Roma (segona fase), el passeig de Sant Joan, la Gran Via, l’avinguda de Josep Tarradellas i els carrers de Balmes, Urgell i Lepant.
El projecte estrella, amb una conclusió que supera de molt aquest mandat, és el de la reforma de la plaça de les Glòries i el seu entorn. En la mateixa línia d’ampliació dels espais urbans d’ús ciutadà, es continuarà el pla de recuperació d’interiors d’illa i el de la reforma de passatges de titularitat pública (Valeri Serra, Pagès i Joan Casas).

PÀRQUINGS SUBTERRANIS
El PAD inclou dos pàrquings subterranis entre Calàbria i València i al passeig de Sant Joan, i la definició dels equipaments que s’ubicaran a la presó Model quan se n’hagi culminat el trasllat. També s’iniciarà la renovació dels mercats de Sant Antoni i del Ninot i es farà un pla especial per diversificar els usos comercials del carrer de Trafalgar i el seu entorn. El projecte preveu quatre centres cí-
vics, una biblioteca a l’Esquerra de l’Eixample (a més d’ampliar la de Joan Miró), quatre guarderies, quatre centres escolars i dos d’assistència primària.

El Periódico
13-12-07

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: