Les obres de l’AVE tindran aturades per “manca de personal”

novembre 23, 2007

Les organitzacions CCOO al costat de la UGT i CGT, han convocat diferents jornades d’aturades entre el 1 el 9 de novembre, després de la desconvocatòria de les vagues plantejades el passat agost per la manca de personal en l’ADIF a Barcelona. “Després de diversos mesos d’infructuoses negociacions i maniobres dilatories per part de l’empresa, aquestes aturades han estat planificades en dissabtes, diumenges i festius per causar les menors molèsties a la ciutadania”, expliquen. CCOO d’Adif “se senten solidaris com a treballadors amb les preocupacions de la ciutadania per causa del caos ferroviari”.

Les reivindicacions es dirigeixen “fonamentalment, a aconseguir acords sòlids d’ingressos de personal que assegurin una plantilla suficient per a garantir una activitat ferroviària de qualitat i eficàcia”; “a posar fi a la política de tancament de dependències i externalizacions basades en les contractacions de treballadors en precari”; “aconseguir millores en les condicions de treball, summament deteriorades per la insostenible manca de personal: increment dels riscos laborals, falta de formació, excessos de jornades, manca de descansos, etc”; “al reconeixement de la tasca desenvolupada pels treballadors i treballadores d’ADIF davant la situació d’excepcionalitat de Barcelona”.

L’organització convocant de les aturades, “mantenim la més completa voluntat negociadora que permeti aconseguir un acord satisfactori per als treballadors i beneficiós per a la ciutadania, contribuint a la consecució del ferrocarril públic de qualitat per a Barcelona i Catalunya que CCOO ve reclamant des de fa anys”.

D’altra banda, els sindicats d’Adif enviaran una carta a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez en la que manifesten que “las organizaciones firmantes de este escrito, al igual que la sociedad civil catalana, observamos con preocupación el estado lamentable de deterioro al que ha llegado el servicio ferroviario en la provincia de Barcelona”.

“Dicho estado, aunque agravado por las obras del AVE en Barcelona, viene provocado a nuestro entender por una continua falta de inversiones, que han impedido la modernización de las instalaciones e infraestructuras ferroviarias. Igualmente, el normal desarrollo de la actividad ferroviaria se ha visto imposibilitado por una carencia endémica de personal, que ha impedido una prestación adecuada de los servicios de atención al usuario y de circulación, así como el suficiente mantenimiento preventivo y correctivo de las instalaciones. Se ha pasado de una plantilla bien definida y profesionalizada, a apostar por una política de subcontrataciones que ha demostrado de forma fehaciente sus limitaciones, dando como resultado un palpable deterioro de la calidad del servicio allí donde se ha implantado”.

“Como usted debe saber, hace tiempo que estamos manteniendo reuniones con la Empresa Adif para intentar poner solución a los problemas, solicitando: los ingresos necesarios, a través de la OEP (Oferta de Empleo Público), de personal operativo en todos los servicios, para solucionar la falta endémica de personal y posibilitar el rejuvenecimiento necesario de la plantilla, el cumplimiento efectivo de los planes de formación y una eficaz política en materia de seguridad y salud laboral, extendida a todas las facetas de la misma; la paralización de las externalizaciones y subcontrataciones de los diferentes servicios, fomentando la recuperación de cargas de trabajo, para mejorar la calidad del servicio, tal como la ciudadanía exige y merece;. inversiones en el ferrocarril convencional que posibiliten lo anteriormente expuesto”.

Finalment, la carta informa a la ministra que “a partir de este mes de noviembre, y tras unos meses de infructuosa negociación, los sindicatos firmantes del presente escrito abrimos un nuevo proceso de movilizaciones que, con la buena predisposición de todos, debería llevarnos hacía un acuerdo que posibilite una reforma del modelo de gestión imperante hasta el momento en la provincia de Barcelona y cuyos evidentes resultados llevan padeciendo largamente usuarios y trabajadores.

e-notícies
23-11-07

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: