Carrer avall al costat de la ‘plaça de l’esvoranc’

novembre 23, 2007

Pocs passos zebra i pocs semàfors, i no sempre respectats ni pels vehicles ni pels mateixos vianants

Gemma Aguilera

Pocs passos zebra i pocs semàfors, i no sempre respectats ni pels vehicles ni pels mateixos vianants. Tot plegat amanit amb un pendent pronunciat que converteix el carrer de Sigüenza del Carmel en “una mena de pista d’enlairament d’avions, però amb la diferència que el risc d’atropellament és alt perquè és una zona molt transitada”, assegura el Fernando González, veí del barri.

Aquest va ser un dels carrers afectats per l’enfonsament que van provocar les obres de perllongament de la línia 5 al barri del Carmel el gener de l’any 2005, i que delimita amb la plaça ubicada sobre la coneguda zona zero. El carrer de Sigüenza és un dels centres neuràlgics del barri, de pas gairebé obligat per anar al mercat i a les escoles dels voltants, un fet que afegeix un plus de perillositat a la zona que els veïns volen resoldre.

Demanen instal·lar dispositius per obligar a frenar els cotxes que circulen pel carrer Sigüenza
“El pendent és molt pronunciat, i amb la baixada molts conductors s’embalen sense adonar-se’n. A més, alguns joves amb les motos fan el brètol, no són conscients del perill i acaben cometent imprudències”, diu aquest veí, que també reparteix culpes entre els vianants, que “de vegades creuen sense mirar o per un lloc no senyalitzat”.

Des de l’Associació de Veïns del Carmel, de la qual el Fernando és vicepresident després d’haver liderat les reivindicacions de l’etapa postenfonsament, reclamen a l’Ajuntament que estudiï si tècnicament és viable instal·lar dispositius com bandes rugoses o ressalts per limitar la velocitat, especialment a l’encreuament amb el carrer Conca de Tremp i a l’arribada a la plaça Pastrana. De fet, assegura el Fernando, ja hi ha hagut algun ensurt, però “no prou escandalós com per sortir a la premsa i que l’administració es plantegi actuar”. Al carrer Llobregós, de característiques similars, es van instal·lar semàfors, però els veïns no creuen que sigui la solució òptima, perquè “els conductors saben que se’l poden saltar si no hi ha policia, i en ocasions els vianants tenen actituds encara més inconscients”.

Que es demani
El districte d’Horta-Guinardó ha explicat a l’AVUI que “no tenim constància que hi hagi cap projecte per instal·lar elements de reducció de velocitat en aquest carrer”, però encoratgen els veïns de la zona a “expressar la seva proposta en el procés participatiu del pla d’actuació municipal (2007-2011), i aleshores es podria estudiar”. A banda, els tècnics del districte recorden que “de vegades, els elements de reducció de velocitat poden causar molèsties pel soroll que generen els vehicles en travessar-los”.

El Fernando ho té clar: “Si tenim més seguretat a canvi d’una mica de soroll, signem tots ara mateix”. I és que la plaça de l’esvoranc, com es va batejar inicialment el descampat del carrer Sigüenza sota el qual es va enfonsar el túnel del metro, s’ha convertit ara en una placeta amb jocs infantils i aparells per millorar la psicomotricitat de les persones grans. Força avis s’hi acosten a l’espera que es refacin els habitatges enderrocats.

Avui
23-11-07

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: