El funicular de Nou Barris dispara les queixes dels veïns

Novembre 2, 2007

• Els usuaris critiquen que s’espatlla sovint des que va ser inaugurat al juliol

• El consistori diu que els talls del servei es deuen al mal ús del transport

ALBERT OLLÉS
BARCELONA
El funicular urbà estrenat el juliol passat a Ciutat Meridiana (Nou Barris), presentat com el primer ascensor inclinat panoràmic de Barcelona, no està tenint el resultat esperat. L’elevador, que cobreix una distància en pendent de 95 metres, s’ha convertit en tema de debat al barri per les seves constants interrupcions de servei, que els veïns atribueixen a avaries i l’ajuntament al seu mal ús.
Entre els uns i els altres, l’explicació que sembla més lògica és també insatisfactòria, ja que segons l’àrea municipal de Serveis Urbans, responsable del seu manteniment, la Generalitat va idear un funicular per ser usat com un ascensor. És a dir, la complexitat de la maquinària motriu fa que quan es pulsa diverses vegades seguides el botó de crida, el sistema es bloqueja i triga entre 30 i 40 minuts a reprogramar-se (rearmar-se en l’argot tècnic) i tornar a funcionar.
Això fa que, en ocasions, els viatgers (la cabina envidriada admet fins a 15 persones) es quedin tancats a dins i a mig camí. “He deixat d’utilitzar-lo per por de quedar-me atrapada”, afirma María Revelles. “En una ocasió van venir els bombers”, afegeix.

UN INFORMADOR
“Millor que no l’haguessin posat. No paren de venir tècnics, però tot segueix igual”, opinen en un bar pròxim. Alertat per aquests problemes, l’ajuntament va contractar al setembre un informador que explica als usuaris com han d’usar el transport. Tot i això, les interrupcions no cessen i els veïns critiquen que el vigilant només hi és unes quantes hores (el funicular funciona de les 7.00 a les 23.00 hores i l’informador treballa de les 8.00 a les 18.00 hores).
El funicular salva un desnivell de 32,3 metres entre l’avinguda de Rasos de Peguera i el carrer de les Agudes, dues de les principals vies de Ciutat Meridiana, i va ser ideat per millorar la difícil mobilitat a peu del barri, caracteritzat tradicionalment pels seus pendents.

NOU MESOS DE RETARD
La seva construcció va estar acompanyada també per la polèmica, ja que va durar gairebé tres anys i l’elevador va ser inagurat amb més de nou mesos de retard. Les obres estaven vinculades inicialment a la línia L-11 del metro, l’última que es va poder estrenar a Barcelona, ja fa quatre anys. L’únic accés a l’andana de l’estació de Ciutat Meridiana, la més fonda de la xarxa barcelonina a l’estar ubicada a 50 metres de profunditat, està al carrer de Pedraforca, a la part alta del barri.
Per connectar aquesta zona amb la resta de Ciutat Meridiana es va projectar un ascensor vertical que uneix Pedraforca amb el carrer de les Agudes, i el funicular inclinat, que surt de les Agudes i arriba fins a Rasos de Peguera. El viatge dura dos minuts i mig i té tres parades, les dues dels extrems i una altra d’intermèdia.

El Periódico
02-11-07

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: