El Bicing va a les fosques

Octubre 30, 2007

Bona part de les bicicletes del servei del Bicing tenen els llums espatllats, un fet que, paradoxalment, incompleix l’ordenança municipal. La situació s’agreuja amb el nou horari solar. A mitja tarda ja fosqueja i els usuaris han de circular més hores sense llums.

A. BALLBONA. Barcelona

Canvi horari i menys hores de llum, a les sis ja és fosc. L’ordenança de circulació de vehicles de Barcelona diu que les bicicletes han de portar els llums reglamentaris corresponents. Hi ha hagut queixes d’usuaris, i de grups municipals com el d’ERC, sobre el mal estat dels llums de les bicicletes del servei del Bicing. Una sortida, ahir a les sis de la tarda, primer dia laborable amb el nou horari solar, permet constatar que moltes de les bicicletes d’aquest servei municipal tenen els llums espatllats. En alguns casos, funciona el del darrere, bàsic perquè els ciclistes siguin vistos; i en algun de comptat, tots dos, però la nota predominant és veure les bicis a les fosques.

Davant d’això, l’opinió dels usuaris del Bicing oscil·la entre la indiferència, la desinformació i un cert conformisme «d’anar tirant». «Suposo que els llums haurien d’anar, encara que em moc per aquí (el barri del Raval) i no passa res», comentava ahir en Gustavo. La Laura confirma que «de vegades va només el del darrere, però moltes més no en funciona cap». «Suposo que sempre és un perill», conclou.

«No m’hi he fixat, si anaven o no», assenyala la Montse. D’altres usuaris, però, sí que hi paren més atenció, sobretot després de conèixer algun cas pròxim de multa a una bicicleta per anar sense llums. Ho explica en Julien, que té un amic a qui fa poc van multar amb 50 euros per aquesta infracció. «Des d’aleshores, m’hi fixo, encara que els del Bicing de vegades no van», apunta, mentre intenta retornar la bicicleta en tres llocs diferents d’una mateixa estació.

Una usuària un xic despistada, la Glòria, comenta que no sap com s’activen els llums, mentre Sophie, una parisenca que utilitza el servei des de l’agost, troba que, amb més hores de foscor com hi ha ara, «és primordial» que funcionin. Per cert, la Sophie no ha arribat a provar el Bicing de París, però els seus amics li diuen que és pitjor que el de Barcelona.

El regidor de Mobilitat, Francesc Narvàez, que d’una banda explicava fa uns dies que estaven treballant en la millora del funcionament i l’eficiència dels llums, també indicava que de les principals novetats de l’ordenança, hi ha la de només sancionar en les situacions que impliquin un risc per a la seguretat dels usuaris. Deu ser cosa de l’atractiu de la penombra.

El Punt
30-10-07

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: