Una empresa que fa ciment per a les obres del metro té martiritzats els veïns que hi viuen a tocar. El districte hi va enviar inspectors un dia de vaga

juny 30, 2008

Maria Favà (Avui)

El centenar de veïns que viuen en cases amb hort i jardí rere el cementiri d’Horta pateixen des de fa uns sis anys la pols, el soroll i les molèsties d’una cimentera que fabrica a dos-cents metres de les seves finestres. Els carrers, amb més forats que asfalt, són el de la Font Baliarda i Logronyo, i formen un dels dos nuclis de la petita barriada de la Font del Gos que està afectada des de de fa 30 anys.

Les cases, que ara tenen una paret a la zona forestal de Collserola i una altra al que ha de ser una àrea d’equipaments, han de desaparèixer per donar pas a nous serveis. De fet, a tocar ja s’hi ha construït el nou tanatori d’Horta i la cotxera d’autobusos més gran de la ciutat.

Però els veïns d’aquests dos carrers, que van comprar els terrenys a dos rals el pam, no pensaven marxar-ne fins que l’ajuntament no els compensés. Les negociacions fa anys que duren. Ho explica la regidora Elsa Blasco al seu blog: “S’ha de vetllar perquè els veïns visquin en les millors condicions possibles. El trasllat s’haurà de fer acordant les condicions de reallotjament amb totes les famílies afectades”.

Els veïns no comptaven amb aquest mobbing imprevist que representa la cimentera, que els està assetjant més que tots els plans, promeses i amenaces que provenen del districte o de la plaça de Sant Jaume.

El 3 de juny van anar al plenari d’Horta-Guinardó a protestar. Encapçalen la mobilització dues dones grans, la Marina i la Remedios. Expliquen que no poden obrir les finestres per la pols, que la roba estesa queda feta un fàstic, que els camions fan soroll tot l’any, de dia i de nit…

Els serveis tècnics del districte van comprovar que l’empresa Formigons 92 té tots els permisos en regla i que treballa per a l’administració. Ara mateix fa el ciment de les obres d’ampliació de la línia 5 entre Horta i la Vall d’Hebron. Però ja havia subministrat matèria primera quan es feien les cotxeres.

Segons el districte, els responsables de la instal·lació són conscients de les molèsties i asseguren que han fet tot el possible per minimitzar-les. Expliquen que han pavimentat amb formigó l’espai per on circulen els camions per evitar que aixequin pols en maniobrar; han canviat les làmines de protecció del dipòsit d’àrids per reduir l’emissió de pols durant la descàrrega; han construït un canal amb aigua per netejar les rodes dels camions; han instal·lat aspersors que s’activen de manera automàtica per remullar els munts d’àrids i evitar l’aixecament de pols; i asseguren que també van substituir un filtre que feia 1,5 metres per un altre de més de 5 metres.

Els operaris que hi treballen reconeixen que a la zona sempre “hi fa molt vent”. El pas entre Horta i Cerdanyola es coneix popularment com el Forat del Vent.

El districte hi va enviar els inspectors el 10 de juny, però aquell dia hi havia vaga de transportistes i els camions no feien viatges. I havia plogut i tampoc hi havia pols.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la trucada de Rosa Graells, presidenta de l’AV d’Horta.

About these ads

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: