• L'ajuntament rebaixa la part central de l'edifici i la iguala a la resta, de 12 metres
• Els residents del front marítim demanen que el complex es traslladi a un altre lloc
|
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
La pressió veïnal ha aconseguit que l'Ajuntament de Barcelona accepti modificar el projecte d'ampliació del poliesportiu de la Mar Bella, que inclourà un centre de talassoteràpia. El regidor de Sant Martí, Francesc Narváez, ja n'ha encarregat un nou disseny que retalli l'altura d'una edificació i la iguali a la resta de peces, de 12 metres d'alt. Però els veïns reivindiquen que el projecte es porti a terme en una altra zona, i no a primera línia de mar.
Narváez es va reunir la setmana passada amb representants veïnals per escoltar els seus arguments contra el pla de l'ajuntament. El projecte contempla mantenir l'actual instal.lació esportiva –renovada– i incorporar-hi altres edificacions annexes. Una de les principals queixes veïnals és l'altura d'una peça central, que hauria de tenir un total de sis plantes i 24 metres. El regidor ha donat la raó als residents i ha encarregat que el nou disseny "elimini la peça central d'11 metres d'ample", amb una altura que hauria doblat la dels edificis annexos.
L'ajuntament també preveu incorporar altres modificacions al pla inicial, com millorar els accessos de vehicles de neteja des del passeig Marítim, i evitar al màxim els desnivells instal.lant rampes com les de la Nova Icària. El regidor assenyala que el projecte final garantirà un mínim de 17 metres d'amplada per al passeig Marítim i calcula que la nova proposta podria estar a punt en un mes.
DEMANDA VEÏNAL
Les modificacions, no obstant, estan molt lluny de les demandes veïnals. Els afectats consideren que qualsevol construcció de formigó davant la platja resta continuïtat al passeig i presumptament vulnera la llei de costes.
La comissió veïnal que lidera la lluita contra el projecte –amb la consigna La nostra Mar Bella no és Marbella– ja ha presentat al.legacions per les suposades irregularitats legals. Part dels veïns propugnen fins i tot l'enderrocament de l'actual poliesportiu de la Mar Bella –inaugurat després dels Jocs de 1992–, al considerar que suposa una barrera arquitectònica davant del mar.
El Club Natació Poblenou, gestor en el passat de part de les instal.lacions esportives i actual usuari en règim de lloguer, també ha presentat al.legacions contra el pla perquè es respectin els seus "drets adquirits". Reclama la cessió d'instal.lacions per a actes del club i que es contempli la pràctica de la natació i el waterpolo federats.
PROMESA MUNICIPAL
El regidor Narváez ha mogut fitxa per reajustar el projecte, però descarta renunciar "a una promesa feta al barri del Poblenou". Per a l'ajuntament es tracta d'un equipament pendent, per al qual no es contempla cap altra ubicació.
Arxivat a Dist - Sant Martí, Esports, Urbanisme
